omzetten ORV

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

jackderuiter
Berichten: 3
Lid geworden op: za 28 feb, 2015 8:59 pm

omzetten ORV

Bericht door jackderuiter »

5 jaar geleden bij Florius een ORV afgesloten, betaal nu 33 euro per maand. Adviseur geeft aan het om te kunnen zetten naar Florius voor een tarief van 24 euro per maand. Eenmalige kosten (aftrekbaar) 375 euro. Ook om te zetten naar Legal & General voor 20 euro per maand. Kosten zijn er dus binnen twee jaar uit rekening houdend met de terug gaaf. Voordeel Florius is dat het een identiek product is. Bij Legal & General weet ik momenteel niet of er andere voorwaarden zijn.

zijn er in 1 van de twee gevallen enige nadelen te noemen bij het omzetten naar een andere ORV?
is 375 euro een regulier tarief voor het omzetten van een lopende ORV naar een nieuwe/andere?

---- edit edit---
polissen zijn kruislings, en vanwege 1 verhoogde polis (33 euro) en de andere (18 meen ik me te herinneren), is er denk ik een verkeerde aanname gemaakt dat de polis op mijn naam te verlagen was van 33 naar 20 euro. Ik heb hierover nog contact met de adviseur.

vraag blijft staan voor het tarief van oversluiten..
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: omzetten ORV

Bericht door M_1 »

Waarom zouden die eenmalige kosten aftrekbaar zijn?
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: omzetten ORV

Bericht door Cnorretje »

Let wel op dat je bij Florius 2 polissen hebt gekregen waarbij na het overlijden van de ├®├®n de andere polis blijft doorlopen. Dit kan een zeer gewenste optie zijn.

Bij de meesten krijg je 1 polis op 2 levens bij Florius is/was dit standaard 2 polissen bij kruislingse keuze.

Voor een execution only traject is 375 redelijk hoog (maar ja .. ook de nieuwe verpanding moet geregeld worden) maar voor een adviestraject veel te weinig.
Tino55
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 apr, 2015 10:20 am

Re: omzetten ORV

Bericht door Tino55 »

Dat is interessant om naar te kijken, ga ik ook maar eens naar laten kijken.
Plaats reactie