AOV wel of niet nemen? deel verzkert bij werkgever.

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

marc19
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 27 okt, 2013 8:23 pm

AOV wel of niet nemen? deel verzkert bij werkgever.

Bericht door marc19 »

Mijn vraag zegt het al, wat is normalite gebruikelijk?
Stel je bent bij je werkgever al verzekert, voor 15-35% en 35-80%.
Is het handig, je je verzekeren, tegen 80%-100% arbeidsongeschikt? het gaat om een verzekerde bedrag van 300
premie rond 12,- p.mnd. (contract voor 19jaar)

Ze keren uit vanaf:
35%-65% (50% uitkeren verzekerde bedrag)
65%-100% (100% uitkeren verzekerde bedrag)

En wat zal UWV of andere instantie doen indien ze weten dat je een verzkerde bedrag hebt. bv
stel je bent 70% arbeidsongeschikt en je krijgt dan 1000,- van UWV, maar omdat je een verzekerde bedrag hebt krijg je
van UWV en andere instanties 1000,-300=700 euro?
marc19
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 27 okt, 2013 8:23 pm

Re: AOV wel of niet nemen? deel verzkert bij werkgever.

Bericht door marc19 »

Tukker schreef:Pak het adviesrapport van je adviseur er eens bij en kijk welke uitgangspunten hij heeft gehanteerd.
Weet hij van die aanvullende verzekeringen en heeft hij deze verwerkt, daar gaat het om.

Trouwens, die aanvullende verzekeringen bij je werkgever, bestaan die echt? (je zegt: stel, niet: ik heb)
En hoe worden die aanvullende verzekeringen omschreven, ken je de inhoud?
Je ziet vaak WGA hiaatverzekeringen met een premie van een paar euro, daar zou ik maar niet op bouwen.

Overigens ben je niet verplicht de adviezen van de adviseur op te volgen, hij zal dat wel opnemen in het adviesrapport.

Het UWV zal een dergelijke verzekeringen (woonlastenverzekering) niet in mindering brengen op een a.o. uitkering
Ben bij werkgever voor 15-35% en 35-80%. verzkert en wat je al noemde voor rond 12,-
maar is het dan verstandig, het stukje 80% tm 100% te verzekeren en dat voor 19 jaar lang? is dit wel echt noodzakelijk.
De adviseur berekent in het ergste geval en dat is dan vanaf 80%, want dan geeft de dekking 100% van het verzekerde bedrag.
Stel bij 35% arbeidsongeschikt, dan red je het niet met een verzekerde bedrag van 300,- omdat je maar 50% vergoeding krijgt.
Plaats reactie