Overbruggingskrediet Aegon

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

huisje15
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 jun, 2012 9:57 pm

Overbruggingskrediet Aegon

Bericht door huisje15 »

Goedenavond,

ik heb een vraagje over het overbruggingskrediet van Aegon, deze heb ik samen met een nieuwe hypotheek afgesloten bij Aegon voor mijn nieuwbouwhuis.
Volgens mijn tussenpersoon, die niet meer werkzaam is bij het bedrijf via welke ik de hypotheek heb afgesloten, zou ik alleen rente betalen over het opgenomen bedrag.
De te ontvangen rente van het bouwdepot zou even hoog zijn als de te betalen rente.
Mijn hypotheek bestaat uit meerdere delen met verschillende rentepercentages en rentevaste periodes.
Volgens de voorwaarden van Aegon zouden ze deze via een gewogen gemiddelde meenemen (=4.63%), de overbruggingskrediet (=5.25%) wordt niet meegenomen in dit gemiddelde.
Nu blijkt, dat Aegon het overbruggingskrediet ook stort in het bouwdepot, hiervoor betaal ik nu 5.25% en krijg maar terug 4.63%.
Het gaat om een bedrag van ca. 100.000,=, voorlopig heb ik alleen nog maar de afsluitingskosten+nat.hyp.gar.kosten opgenomen. dit is een bedrag van ca. 1.750,= en hiervoor betaal ik nu dus 100.000,=x(5.25%-4.63%)=ca. 50,= per maand extra.
ik vind dit niet terecht, maar volgens Aegon klopt dit wel.
fijn dat ik geen variabele rente heb afgesloten, want dan moest ik vast 100.000,=x(5.25%-3.0%)=187,50 per maand betalen, terwijl ik eigenlijk nog niets heb opgenomen.

wat vinden jullie??
ik kan niets vinden in hun voorwaarden hierover.