Inzage in mogelijkheden

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

EGD
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 22 apr, 2012 8:56 pm

Inzage in mogelijkheden

Bericht door EGD »

Beste lezers en (hopelijk) expert,

Mijn vriendin en ik wonen inmiddels 2,5 jaar samen in een huurhuis van de woningbouw, in de vrije sector.
Onze huur zit inmiddels boven de 910 euro (excl g/w/l) en we hebben laatst een huurlabel F ontvangen, wat de kosten niet bepaald drukt.

Onze woning is een kleine eengezinswoning, rijtjeshuis.. Mochten deze details nuttig zijn.
Mijn vriendin krijgt hoogstwaarschijnlijk volgende week een vast contract als docent, ikzelf studeer nog en ontvang studiefinanciëring + lening.
Huursubsidie ontvangen we uiteraard niet, daarvoor wonen we te duur.

We willen ontzettend graag een huis kopen en met ons gezamenlijke inkomen lijkt het mij erg lastig om aan een hypotheek te komen.
Wel heb ik wat rondgekeken en kwam tot de ontdekking dat bij een hypotheek van Ôé¼125.000,- tot Ôé¼175.000,- onze netto maandlasten een stuk lager uitvallen dan dat we nu maandelijks weggooien.

Mijn vraag is dus:
Wie weet wat onze mogelijkheden zijn m.b.t. het krijgen van een hypotheek? Is er een hypotheekverstrekker die naar het verleden kijkt? Daarmee bedoel ik dat wij aan kunnen tonen altijd keurig op tijd onze maandelijkse huurlasten betaald te hebben... Of wellicht een hypotheekverstrekker die gebruik maakt van een garantsteller?

Alle mogelijkheden zullen overwogen worden en alle hulp is meer dan welkom!

Heb namelijk steeds meer het idee dat ik voor de gek gehouden word door de woningbouw!


Met vriendelijke groeten,

Erwin