verhogen huidige hypotheek vanwege schulden

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

mariska74
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 apr, 2012 11:00 am

verhogen huidige hypotheek vanwege schulden

Bericht door mariska74 »

goedemorgen.
Wie kan ons raad geven.
Door onze eigen stomme fouten hebben we nogal wat schulden bij creditcards en ook van een doorlopend krediet.
Nu loopt dat ondertussen nogal in de papieren en nu zaten we te denken om onze hypotheek te verhogen om van al deze schulden af te zijn.
Nu zijn de schulden die lopen best hoog. ongeveer 40.000 euro (dus incl. dat doorlopend krediet)
Nu hebben we wel overwaarde op ons huis en allebei een vast salaris.
Overwaarde is nu 146.000 euro als ik de huidige WOZ waarde van de gemeente mag geloven.
Maar wat moet er nu gebeuren.
Moet de hypotheek worden overgesloten? Rente loopt nog 3 jaar dus dat wordt een dikke boete.
Wat zijn verstandige vormen? We hebben nu een hypotheek wat voor 35% aflossingsvrij is en en de rest is een levenshypotheek.
Ik wil wel een deel aflossingsvrij houden, maar niet teveel omdat we dus nu van plan de overwaarde te gaan gebruiken om schulden af te lossen.
We hebben ook een levensverzekering lopen dus een levenshypotheek lijkt mij een goede optie.
Hoe zijn de rentes op dit moment? Hoelang zet je iets vast?
Hoe zit dat met notaris kosten en taxatie kosten?
oftewel graag raad voor we volgende week bij de bank zitten voor een advies gesprek. Hoe meer we goed voorbereid zijn hoe beter we bij de bank goede vragen kunnen stellen.