Einde geregistreerd partnerschap, 2 hypotheken.

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Lebowski
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 01 apr, 2012 3:18 pm

Einde geregistreerd partnerschap, 2 hypotheken.

Bericht door Lebowski »

Goedemiddag,

Ik hoop via dit forum nieuwe inzichten te krijgen op mijn situatie.
Ik heb een relatie van 2,5 jaar achter de rug met mijn ex. Ik ben eerst bij haar in gaan wonen, omdat ik een huurappartement had en zij een kleine starterswoning (gekocht) in de stad waar ik ook mijn werk heb.
Een jaar geleden hebben we besloten haar woning in de verkoop te gooien, geregistreerd partner onder gemeenschap van goederen van elkaar te worden en rond te gaan kijken naar een ruimere woning. Dat is gelukt, alleen de verkoop van het haar huisje tot op heden nog niet. Sinds eind februari zijn we helaas uit elkaar, ik woon nu in het grote huis en mijn ex gaat vanaf april terug naar haar oude huisje. Goed geregeld zou je denken, maar ik zit met een aantal zaken en opties.

A: Volgens de notaris zijn beide huizen voor de helft eigendom van elkaar, door de gemeenschap van goederen
B: De hypotheek op het huis waar ik nu woon kan ik financieren maar mag ik van de bank niet alleen dragen 218.151 met NHG (staat op beide namen)
C: De hypotheek van het andere huisje kan mijn vriendin alleen dragen 161.000 met NHG (staat op haar naam)
D: Als we nu beide huizen zouden taxeren en de restwaarde van dit huis zouden delen door 2 minus de restschuld van haar huis, zou mijn ex mij eigenlijk geld schuldig zijn.
E: Mijn ouders hebben een hypotheekvrij huis van 320.000 waar ze eventueel een hypotheek op zouden kunnen afsluiten (55.000) dit wordt dan maandelijks door mij afgelost en afgetrokken van mijn hypotheek, waardoor ik de hypotheek wel mag dragen op mijn naam.
F: Het huis verkopen, en beide BKR geregistreerd staan. Maar hoe groot is de kans dat het NHG de restschuld kwijtscheld? En wat gebeurd er met het andere huisje, waar mijn ex nu weer gaat wonen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.