Uit elkaar en geen hypotheek op 1 naam

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

zwa1984
Berichten: 1
Lid geworden op: di 06 mar, 2012 10:02 pm

Uit elkaar en geen hypotheek op 1 naam

Bericht door zwa1984 »

Hallo,

Ik heb misschien een wat domme vraag en ik zie wel soortgelijke problemen en vragen op het forum verschijnen maar nog geen duidelijk concreet antwoord op mijn vraag...
Mijn vriend en ik gaan na 5jr samen gewoond te hebben in een koophuis uit elkaar. De hypotheek staat op ons beiden en we krijgen het bij de bank niet voor elkaar om de hypotheek op 1 naam te zetten omdat die niet hoog genoeg is. De lasten die we nu hebben kan mijn ex echter wel makkelijk zelf dragen... Wezijn nu dus eigenlijk gedwongen om te verkopen, dit is in deze tijd echter niet makkelijk. Is het in dat geval mogelijk dat ik het huis uit ga, iets ga huren en de hypotheek op beide namen laat staan? We zetten het dan wel te koop, misschien beetje hoog inzetten zodat mijn ex dan tijd en ruimte heeft om misschien in 1 of 2jr tijd wel zover te komen dat de hypotheek op zijn naam kan staan? En kan ik mij dan gewoon uitschrijven, samenlevingscontract afbreken en ergens anders inschrijven zonder problemen dat die hypotheek dus ook nog op mijn naam staat?
Voor de duidelijkheid, ik ga dan uit huis en hij blijft zitten en draagt alle lasten van het koophuis. Wel te koop zetten, maar meer als tijd rekken zodat hij op den duur zelf de hypotheek kan dragen, of het moet daadwerkelijk verkocht kunnen worden zonder dat er een restschuld achter blijft...

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en ik ben benieuwd naar de reacties!