wat te doen

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

jojo

wat te doen

Bericht door jojo »

Het is een beetje een ingewikkeld verhaal, maar ga het zo goed mogelijk uitleggen.
Ik koop een andere woning. Deze woning is nu eigendom van een vriend. Ikzelf heb mijn huis verkocht aan mijn neef. Mijn vriend heeft een nieuwbouwhuis gekocht wat nog niet gereed is. De akte passeert over 3 weken bij de notaris.
De financieel adviseur (samen met de vriend) heeft een constructie bedacht waarbij de vriend ruim 1 jaar in het huis zal blijven wonen, terwijl ik daar eigenaar van ben. Hij huurt dan het huis van mij, ik krijg de netto lasten van de hypotheek van mijn vriend. Dit gebeurt allemaal in goed vertrouwen, niets geregeld. Ik blijf wonen in het huis waar ik nu woon, waar mijn neef dan eigenaar van is en de rest is dezelfde regeling als ik met mijn vriend heb. De neef heeft op dat moment een dubbele hypotheek. Officieel is het de bedoeling dat wij wel ingeschreven staan op dat adres van het nieuwe huis en zo volledige aftrek hebben. Nu het bijna voor de deur staat ga ik aan deze constructie twijfelen. De vriend zit safe, neemt geen enkel risico. Pleeg ik fraude? Is deze constructie strafbaar? Kortom wat moet ik doen.

Met vriendelijk groet,
JoJo
Jari

Bericht door Jari »

Heb jij inmiddels ergens al antwoord gekregen op je vraag?
Was zelf een tijdje weg.
RvD

Bericht door RvD »

Dit is fraude. Niet doen en afscheid nemen van je financieel adviseur.
Jan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 18 jun, 2006 8:09 pm

Bericht door Jan »

RvD schreef:Dit is fraude. Niet doen en afscheid nemen van je financieel adviseur.
mee eens... je wordt door hem belaazerd, ongeveer zelfde verhaal gehoord dat nie goed afliep....
lifeiswhatyoumakeit
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 8:58 pm

Re: wat te doen

Bericht door lifeiswhatyoumakeit »

Beste Jojo,

niet alleen afscheid nemen van deze adviseur maar ook aangeven bij het AFM. Deze adviseur zet je aan tot oplichting.

Levensgevaarlijk dit soort stunts.

Mijn adviseur van weso laat mij juist extra scherp binnen de regels van de wet en de fiscus lopen om mijzelf en uiteraard hem te beschermen.

Sterkte
Plaats reactie