Overlijdens risico verzekering+hypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

teddy
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 21 nov, 2010 7:05 pm

Overlijdens risico verzekering+hypotheek

Bericht door teddy »

Hallo, ik en mijn man zijn voornemens een reaal victory hypotheek af te sluiten met NHG.( het is eigenlijk over sluiten we komen van de abn af)
We kunnen deze vast zetten voor 20 jaar tegen 4,55% rente (niet slecht).
Nu is ons geadviseerd (verplicht ivm NHG) om een overlijdens risico af te sluiten deze keert 70.000 uit bij leven en 90.000 bij overlijden, omdat ik Ôé¼ 14.000 van de ABN over had gebruik ik dit weer in de overlijdens risico verzekering, om de maand lasten te drukken.
Ik ga nu maandelijks een bedrag betalen van ca 119 euro met storting van die 14.000 euro, zonder die 14.000 euro zou ik iets van 214 per maand moeten betalen.(looptijd verzekering 22 jaar)
Kan dit kloppen of betaal ik gewoon teveel (ik bedoel ik stort wel 14.000 weg) of is mij iets beters te adviseren, hypotheek verstrekkers kunnen eisen dat je dat soort verzekeringen alleen bij bepaalde clubs mag afsluiten.

Totaal te lenen bedrag is 190.000
Bedankt voor de info


bericht verplaatst naar http://www.hypotheken-forum.nl/viewtopi ... =11&t=7518
Tukker, moderator
fermano
Berichten: 57
Lid geworden op: di 12 mei, 2009 12:38 pm

Re: Overlijdens risico verzekering+hypotheek

Bericht door fermano »

Een ORV die uitkeert bij leven en overlijden? Ik vermoed dat je een gemengde polis bedoelt (spaarhypotheek)?
teddy
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 21 nov, 2010 7:05 pm

Re: Overlijdens risico verzekering+hypotheek

Bericht door teddy »

Ik heb het idd over een polis (spaarhypotheek verzekering) die verplicht is ivm NHG, de polis waar ik het over heb is idd een polis die uitkeert bij leven en overlijden, bij leven 70.000 en overlijden 90.000 hoe die polis heet ? ik dacht Overlijdensrisico
Plaats reactie