Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Tilburg013
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 02 okt, 2009 9:29 pm

Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Bericht door Tilburg013 »

Beste allemaal,

mijn vriendin en ik hebben in 2009 een appartement gekocht met koopsubsidie en NHG. Het appartement staat alleen op naam van mijn vriendin en de hypotheek wordt ook alleen door haar gedragen.
Nu willen we kijken of het misschien mogelijk is om een tweede huis te kopen en om dit te verhuren aan bijv studenten of een gezin.
Vraag is echter hoe we een financiering hiervoor kunnen krijgen. Zijn er op dit forum misschien mensen met vindingrijke ideeen?

De hypotheek op mijn naam afsluiten gaat helaas niet. Ik ben een uitzendkracht en bij uitzendkrachten wordt gekeken naar het gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaar.
Aangezien ik pas medio 2008 begonnen ben, heb ik pas anderhalf jaar gewerkt, wat resulteerd in de volgende berekening:
Dit zou uitkomen op een 16.000 (2008) + 25.000 (2009)= 41.000. Delen door 3 voor het gemiddelde jaarlijks inkomen = 13.500, keer 4,5 = 60.750 euro.
Ik zou dus maximaal een hypotheek van 60.750 euro kunnen aanvragen, dit is niet genoeg voor de financiering van een woning. Verder beschik ik niet over voldoende eigen middelen om dit aan te vullen tot 175.000 euro. Familie en vrienden zijn ook geen oplossing.

Zijn hier andere mogelijkheden om dit wel gefinancierd te krijgen?
Mijn vriendin heeft het huis tegen een scherpe prijs gekocht, zou ze de eventuele overwaarde in een nieuw huis kunnen stoppen?

Is de oprichting van een vastgoed bv een idee?

Ik wil namelijk in de toekomst huizen/appartementen aankopen en verhuren om zo een eigen bedrijf op te starten in de vastgoed.
(niet met het idee om snel rijk te worden maar puur omdat ik in de vastgoed wel een goeie business zie)
Zou het mogelijk zijn om middels een degelijk ondernemingsplan/inschrijving KvK/ vastgoed bv, wel een financiering van een bank te krijgen?

Hopelijk hebben jullie ideeen over hoe ik de financiering rond kan krijgen.
shoppie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 10:11 am

Re: Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Bericht door shoppie »

Kansloos!

Om te beleggen in onroerend goed moet je over eigen geld beschikken.
ING wil wel financieren tot 75% executiewaarde indien er voldoende aantoonbare cashflow is.
Dus 85% huurinkomsten moet de maandlast dekken en de hypotheek moet in 25 jaar worden afbetaald.

Ook wordt er gekeken naar het inkomen van de aanvrager!!!

Succes
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Bericht door fransjan »

wat klopt er niet in onderstaande zin ??

mijn vriendin en ik hebben in 2009 een appartement gekocht met koopsubsidie en NHG. Het appartement staat alleen op naam van mijn vriendin en de hypotheek wordt ook alleen door haar gedragen ..

maar even dit ,zoek je creatieve of frauderende adviseurs >???

maar goed ,vastgoed ,vanaf blijven ,de pro ,s hebben al problemen ,laat staan particulieren ,die ook nog eens met geleend geld aan de slag gaan,om te beleggen in vastgoed
Tilburg013
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 02 okt, 2009 9:29 pm

Re: Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Bericht door Tilburg013 »

Ik ben opzoek naar adviseurs die 'out of the box' kunnen en willen denken en niet naar frauderende adviseurs.

Het zou mijns inzien namelijk op de ├®├®n of andere manier wel mogelijk moeten zijn.
Startende bedrijven krijgen namelijk toch ook een financiering van de bank, weliswaar met een degelijk onderbouwing en ondernemings plan. Waarom zou het dan niet mogelijk zijn voor een starter die een vastgoed bedrijf wil opzetten om ook een financiering te krijgen.

Ik zou een huis op een executie veiling willen kopen, daarna renoveren en dan verhuren. Veel hoef ik er niet aan te verdienen. Het enige dat dat is dat de verhuur rendabel is en maandelijks een Ôé¼ 200,- netto zou opleveren.

Verder ben ik van plan om te kijken of ik een samenwerking met de gemeente kan starten, zodat zij mij ondersteunen als ik een huis/appartement in een achterstand wijk koop en dit vervolgens opknap.

Niets is onmogelijk het is alleen moeilijk om de juiste adviezen te krijgen als je van het pad afwijkt
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Bericht door fransjan »

het onmogelijk kan niet ,tevens ben je bij voorbaat kansloos als je met geleend geld gaat beleggen ,in jou geval vastgoed ..

dus vergeet je droom ,ga eerst een behoorlijk zak met geld sparen en kijk dan hoe het klimaat in de markt dan is ..

in de dagelijkse praktijk ,is het met het vinden van een goede huurder ,net zo moeilijk als het vinden voor een zak met geld .
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Bericht door M_1 »

Tilburg013 schreef:Het zou mijns inzien namelijk op de ├®├®n of andere manier wel mogelijk moeten zijn.
Startende bedrijven krijgen namelijk toch ook een financiering van de bank, weliswaar met een degelijk onderbouwing en ondernemings plan. Waarom zou het dan niet mogelijk zijn voor een starter die een vastgoed bedrijf wil opzetten om ook een financiering te krijgen.
Een bank zal een startende onderneming ook niet zomaar bv. anderhalve ton lenen. En bij het opstarten van een eigen bedrijf zonder eigen geld staan banken ook niet te springen om er veel geld in te stoppen. Dus ook bij een OG bedrijf zul je een bepaald deel van de kosten aan eigen geld moeten inbrengen, dan zijn er wel mogelijkheden.
Tilburg013 schreef:Ik zou een huis op een executie veiling willen kopen, daarna renoveren en dan verhuren. Veel hoef ik er niet aan te verdienen. Het enige dat dat is dat de verhuur rendabel is en maandelijks een Ôé¼ 200,- netto zou opleveren.
Dat is leuk bedacht, maar het stikt op die veilingen van de huisjesmelkers etc. die veel meer ervaring hebben met het kopen-opknappen-verhuren dan jij. Op het moment dat jij een huis bij een veiling kunt bemachtigen, betekent dit dat de meer ervaren kopers al zijn afgehaakt. Dat betekent waarschijnlijk dat het huis lastig/duur te verbouwen is (wellicht structurele problemen of problemen met vergunningen) of slecht te verhuren is. In elk geval levert het voor de huisjesmelkers te weinig op. Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat de winst uit de huur na aftrek van rentelasten/renteverlies, (OZB) belastingen en verzekeringen 200 euro zal zijn.

Begrijp me niet verkeerd, het is prima en op de lange termijn vaak ook wel rendabel om een verhuur-huis als belegging te hebben, maar dat moet dan wel grotendeels met eigen geld worden gefinancierd. Ook is het een lange termijn belegging; de huuropbrengsten zullen in het begin wellicht niet hoger zijn dan de lasten (soms zelfs lager), maar door huurstijgingen en de mogelijke lange termijn structurele waardegroei van onroerend goed levert het na een aantal decennia wel een leuk rendement op. Daar staat dan wel weer een groot risico tegenover als je de boel onverhoopt op korte termijn zou moeten verkopen. Of als je te veel geld moet lenen en de rente gaat stijgen.
roelarends
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 apr, 2011 11:28 am

Re: Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Bericht door roelarends »

Beste Tilburg 013,

Je komt over als iemand die zich toch niet door andere laat vertellen wat wel of niet kan. Waarvoor respect.
Je geeft aan dat je bij je vriendin woont en dat hypotheek die jullie betalen laag is. Wellicht is het mogelijk om een doorlopend krediet af te sluiten. Financiering is tot 50K, tegen een rente van 5,4%. Ik heb zelf in rotterdam zuid op deze manier een appartementje voor de verhuur. gekocht.

Groeten,

Roel
Superkees
Berichten: 345
Lid geworden op: di 24 mar, 2009 2:38 pm

Re: Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Bericht door Superkees »

175.000 euro hypotheek is bruto maandlast van 800 euro alleen al aan rente. En dan wil je ook nog 200 euro overhouden per maand. Aan wie denk je voor meer dan 1000 euro per maand een kleine woonruimte te gaan verhuren? Een wietkweker of zo?
Raymond Lohuis
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 2:06 pm
Locatie: Regio Haarlem

Re: Creatieve/ slimme hypotheek adviseurs gezocht....

Bericht door Raymond Lohuis »

Een hypotheek voor een verhuurd pand is heel wat anders dan voor een eigen woning. Dus een hypotheek op basis van je inkomen alleen werkt niet.
Belangrijk is dat de huur inkomsten de hypotheek rente, aflossing en kosten te kunnen opbrengen.
Het prive inkomen en vermogen is een back up voor het geval er een hapering is in de huur inkomsten

Verder is een woning vrij van huur in de regel meer waard dan in verhuurde staat.
Als je een woning vrij van huur naar de huur markt brengt betekend dat er een kapitaal vernietiging is.
Dit heeft o.a. te maken met de huurbescherming en de regels of een woning in de sociale sector valt of in de vrije sector.

Laat je dus eerst goed informeren wat de huur kan zijn en wat de waarde is in verhuurde staat is.

Maar dat je eigengeld moet meenemen is zeker
Plaats reactie