GMAC of Obvion

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Thev

GMAC of Obvion

Bericht door Thev »

Heeft iemand ervaring met een van beide hypotheek verstrekkers?

Obvion heeft de beste voorwaarden, maar GMAC is het goodkoopst... welke zouden jullie nemen?


Alvast bedankt voor je reactie,

Thev.
Wiebe

Obvion

Bericht door Wiebe »

Nou dag,

Ik heb samen met mijn vriendin zojuist een offerte getekend voor een hypotheek bij Obvion.
Wat terecht wordt opgemerkt is het feit dat de keuze voor een bepaalde hypotheek(vorm) persoonlijk is.
Wij wilden absoluut 100% zekerheid en hebben daarom voor Obvion gekozen. Ons huis wordt pas augustus volgend jaar opgeleverd en Obvion is ├®├®n van de weinige aanbieders voor een offerte van 1 jaar en heeft tevens de beste voorwaarden. 12 maanden rentebedenktijd, geen extra rentekosten gedurende dat jaar, geen rare renteconstructies. Gewoon duidelijk.

Groet en succes met je beslissing!
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Goede keus Wiebe! Krijg je geen spijt van.
eatme

Bericht door eatme »

Ik heb een vraag over een Obvion hypotheek:

Is het ook mogelijk om in bepaalde jaren van de looptijd van de spaar-hypotheek meer premie te betalen zodat je later wat minder kan betalen? Bij de Rabobank-hypotheek en dat wil ik wel weer in mijn volgende hpotheek
Zo

extra storten

Bericht door Zo »

Bij de meeste verstekkers kan dat inderdaad. Bij Obvion denk ik ook wel.
Dit heten premiestortingen. Hoe eerder je dit doet des te meer effect het heeft op het verlagen van je premiedeel.
Let wel op de bandbreedte van 1:10 waar je binnen moet blijven voor de fiscus. hoge stortingen verdeelt over de eerste 2 of 3 jaar hebben het meeste effect. Helaas moet je bij de lage rente standen van tegenwoordig wel meer als bij een hogere rentestand "premiestorten" voor hetzelfde effect...
Nadeel is ook dat je niet meer bij dit geld kan komen.
eatme

Bericht door eatme »

Bedankt voor het antwoord.

Het gaat in dit geval niet om grote stortingen ineens, maar een extra Ôé¼100,- / maand bijvoorbeeld zodat je later wat minder kan doen als het je een jaartje wat minder uit komt
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Kijk nog eens goed in je voorwaarden. Waarschijnlijk dien je minimale bedragen te storten. En hoe lang denk je 100 euro per maand extra te kunnen storten? Want al zou je dit gedurende 3 jaar doen dan nog zet het niet echt veel zoden aan de dijk. Dan zou ik dat geld maar lekker op een spaarrekening zetten (4% rentevergoeding zonder voorwaarden mogelijk).
Plaats reactie