Delta Lloyd vrijheidsplan hypotheken

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

suuske
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 8:11 pm

Delta Lloyd vrijheidsplan hypotheken

Bericht door suuske »

Mijn vriend heeft vorig jaar, via een tussenpersoon, een verzekering afgesloten bij Delta Lloyd.Hij wilde een bedrag nalaten bij overlijden en tevens een bedrag opbouwen, bedoeld als extra pensioen.Het werd de polis financieel vrijheidsplan hypotheken met garantie.(hij heeft geen hypotheek).

Inmiddels kwamen de verontrustende verhalen in de media en is hij nog eens in de polis gedoken.Nu bleek dat er niets gegarandeerd werd, heeft hij contact opgenomen met de tussenpersoon en deze heeft hem een poliswijziging toegezonden.De fondsverdeelsleutel word nu omgezet naar 100% Delta Lloyd Profielmix 3/3% garantie met een doelkapitaal.

Mijn vriend vroeg mij eens wat te googlen over dit soort verzekeringen en nu zie ik door de bomen het bos niet meer.Misschien zijn er op dit forum mensen die hier verstand van hebben en mij kunnen informeren over de voor- en nadelen van deze verzekering.......is het verstandiger om een levensverzekering af te sluiten en zelf een beleggingsrekening te openen?......
hofrand5892
Berichten: 381
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 11:36 am

Re: Delta Lloyd vrijheidsplan hypotheken

Bericht door hofrand5892 »

Suuske,

Helaas heb ik geen goed nieuws. Ook in deze polis zijn afsluitkosten en poliskosten die berekend worden.

Het feit dat de tussenpersoon nog een tweede kans krijgt verbaasd me. Hij had aan de schandpaal genageld moeten worden.

Overlijden moet je gwoon los sluiten. Delta Lloyd is duur met overlijdensrisicoverzekeringen, dus kijk wat het verzekerd kapitaal is en wat los verzekeren kost, scheelt al een behoorlijke slok op een borrel.

En, tja een polis voor pensioen. Makkelijk concluderen zonder analyse. :cry: Heeft je vriend al eens nagedacht wat een pensioentekort eigenlijk is en of er wellicht betere alternatieven zijn?

Bij voelt het alsof je een " hit and runner" bij je thuis hebt gehad. In begrijpelijk nederlands een " ordinaire provisiejager"

Trader648
suuske
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 8:11 pm

Re: Delta Lloyd vrijheidsplan hypotheken

Bericht door suuske »

hofrand5892 schreef:Suuske,

Helaas heb ik geen goed nieuws. Ook in deze polis zijn afsluitkosten en poliskosten die berekend worden.

Het feit dat de tussenpersoon nog een tweede kans krijgt verbaasd me. Hij had aan de schandpaal genageld moeten worden.

Overlijden moet je gwoon los sluiten. Delta Lloyd is duur met overlijdensrisicoverzekeringen, dus kijk wat het verzekerd kapitaal is en wat los verzekeren kost, scheelt al een behoorlijke slok op een borrel.

En, tja een polis voor pensioen. Makkelijk concluderen zonder analyse. :cry: Heeft je vriend al eens nagedacht wat een pensioentekort eigenlijk is en of er wellicht betere alternatieven zijn?

Bij voelt het alsof je een " hit and runner" bij je thuis hebt gehad. In begrijpelijk nederlands een " ordinaire provisiejager"

Trader648
De betreffende tussenpersoon heeft ons altijd een betrouwbare indruk gegeven.Vervelend om te moeten concluderen dat ook deze meneer enkel voor de provisie gaat.

Het verhaal over de overlijdensrisicoverzekering is mij nu helder.

Heeft iemand misschien een suggestie om veilig een extra oudedag voorziening op te bouwen?Alvast bedankt
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: Delta Lloyd vrijheidsplan hypotheken

Bericht door jari »

Kun je op verschillende manieren doen; voor opbouw lijfrente, banksparen, levensloop en afhankelijk van de regeling met de werkgever daar nog, voor overlijden kun je bijvoorbeeld ook een (losse) nabestaandenlijfrente sluiten of een risicoverzekering.

Op dit forum zijn de mogelijkheden te beperkt om er inhoudelijk een sluitend verhaal van te maken, dus het is het verstandigste om je goed te laten informeren door een (goede) adviseur.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Gast

Re: Delta Lloyd vrijheidsplan hypotheken

Bericht door Gast »

Suuske,

Ik sluit me aan bij Jari. Pensioen advies is echt maatwerk, daar hebben we te weinig info voor.

Succes!

Trader648
Plaats reactie