Meerwaardehypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Eliza

Meerwaardehypotheek

Bericht door Eliza »

Is er iemand bekend met de zgn Meerwaardehypotheek van de Postbank? Ik hoorde nl dat er in het verleden nogal negatieve verhalen hierover de ronde deden maar als je de hypotheekvorm op het eerste gezicht bekijkt komt ie vrij voordelig uit de bus.

Ben benieuwd naar reakties.

Eliza
Jari

Bericht door Jari »

Hallo Eliza,

De meerwaardehypotheek van de Postbank heeft in het verleden inderdaad aanzienlijke problemen opgeleverd. zie onderstaande link.

http://www.consumentenbond.nl/nieuws/ni ... et=nietlid

Optisch zien dergelijke constructies er inderdaad erg goed en gunstig uit, omdat men uitgaat van een bepaald verondersteld rendement (doorgaans 8% of hoger). Als dat niet wordt gehaald, dan worden de maandelijkse lasten hoger of raakt je pot met geld waaruit je hypotheeklasten worden betaald sneller op.

Bovendien is de fiscale wetgeving onlangs ook zodanig gewijzigd, dat het steeds minder zinvol is om in dergelijke constructies te stappen.

vragen aan jou;

heb je overwaarde uit je vorige woning?
zo ja, wordt deze overwaarde gebruikt voor je nieuwe woning zodat je een lagere hypotheek nodig hebt, of heb je (weer) een maximale hypotheek en wordt de overwaarde gebruikt om apart vermogen op te bouwen?

Geef anders zoveel mogelijk info over je hypotheek, dan kan ik waarschijnlijk eenvoudig doorzien wat je moet doen. Ben je voor je hypotheek bij een bank of intermediair geweest?

Ik hoor het graag :wink:
lifeiswhatyoumakeit
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 8:58 pm

Re: Meerwaardehypotheek

Bericht door lifeiswhatyoumakeit »

Hoi Eliza,

Begrijp ik dat je overwaarde hebt?

Als dat zo is ga dan eens praten met een bedrijf dat Weso heet.
Ik heb nu een woonlast van Ôé¼0,000 whahahahahah

Succes
Plaats reactie