Afkopen polis Spaarhypotheek na rentevastperiode

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

poetje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 10:28 am

Bericht door poetje »

Hallo Jari,

Ik zou je nog even laten weten wat het uiteindelijk geworden is.

Helaas heb ik je sinds ons laatste contact op 27-02 niet eerder kunnen berichten, aangezien de zaak pas deze week is rondgekomen.

De kwade genius in deze is de bank. Communicatie was uiterst moeizaam:
brief aan PB werd niet beantwoord; mo├®st per se via 'adviseur', die steeds weer 'vergat' op vragen per tel en e-mail te antwoorden; offertes van PB lieten 3 weken op zich wachten, en waren dan onvolledig, of noemden een hoger rentepercentage dan 'adviseur' mondeling had toegezegd.... Al met al had het er alle schijn van dat ze deze zaak maar bitter weinig interessant vonden, en kreeg ik het idee in een roman van Kafka verzeild geraakt te zijn.

Uiteindelijk heb ik ze toch zo ver gekregen dat ze zich aan de in eerste instantie toegezegd percentages hebben gehouden (hoop ik althans; tel toegezegd, maar nog niet schr bevestigd).

Om op de uiteindelijke keuze terug te komen: het is -zoals jij aanraadde- inderdaad 'afkopen' geworden, met een rentevaste periode van 10 jr voor 4,2%.
De vrijkomende 38K gaat voorlopig naar een vrije spaarrek die nu op 3,76% staat (andere bank, dus!).

Nogmaal heel veel dank voor je goede raad en niet aflatende geduld.

Vriendelijke groet / Poetje
Jari

Bericht door Jari »

Poetje,

Ondanks de 'gedwongen' afkoop van de polis door omstandigheden kun je in ieder geval gelukkig dus nog gebruik kunnen maken van de fiscale vrijstellingen.

Jammer dat de Postbank niet meewerkte, maar met 10 jaar vast tegen 4,2% heb je m.i. een goed tarief, gezien de recente rentestijgingen. En met je geld geen gekke dingen op de beurs gaan doen he!

Bedankt voor je reactie en veel succes !

groet,
Jari
Plaats reactie