100 % aflossingsvrije hypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Charlie

100 % aflossingsvrije hypotheek

Bericht door Charlie »

Kan je (en waar) een 100 % aflossingsvrije hypotheek nemen en daarnaast zelf een groot bedrag per maand beleggen?
Jari

Bericht door Jari »

Ik neem aan dat je dit wilt ivm meer flexibiliteit en fondsenkeuze?

Verstrekkers doen het soms wel, maar zullen dan je effectendepot/rekening willen verpanden. Feitelijk krijg je dan hetzelfde principe als een beleggingshypotheek, maar voor jou meer flexibiliteit en voor de bank toch de zekerheid. Het is wel bewerkelijker voor de bank, niet iedereen zal er blij mee zijn.

Aan de andere kant, noem het maatwerk, nietwaar? :wink:

Of bedoelde je toch iets anders? :?:
Charlie

Bericht door Charlie »

Ik wil het om meer te kunnen lenen. Met mijn salaris lukt het niet. wellicht is er een constructie waarbij je spaargeld kan inleggen (beleggen) en zo veel meer kan lenen.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Bij bijvoorbeeld Nationale Nederlanden en Obvion is het mogelijk om tot 75% aflosvrij (van de executiewaarde) te lenen. Het overige tot 125% moet worden afgedekt door een eenmalige storting op een verpande beleggersrekening.

Voorbeeld: Koopsom Euro 200.000 Hypotheek Euro 220.000
Te storten bedrag ongeveer Euro 8.500. Met de rest van de eigen middelen mag je doen wat je wilt.

Cor
Charlie

Bericht door Charlie »

Cnorretje schreef:Bij bijvoorbeeld Nationale Nederlanden en Obvion is het mogelijk om tot 75% aflosvrij (van de executiewaarde) te lenen. Het overige tot 125% moet worden afgedekt door een eenmalige storting op een verpande beleggersrekening.

Voorbeeld: Koopsom Euro 200.000 Hypotheek Euro 220.000
Te storten bedrag ongeveer Euro 8.500. Met de rest van de eigen middelen mag je doen wat je wilt.

Cor
C,

Bedankt voor je reactie!

Alleen begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt,

Zou je het in JJ taal kunnen uitleggen, ik ben echt een leek :oops:
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Charlie

Om het echt goed uit te kunnen leggen heb ik meer gegevens nodig. Echter wanneer je een leek bent vraag ik mij af of je wel op de goede weg bent om zelf te gaan beleggen?

Voor verdere uitleg zou je in een ander forum de volgende discussie eens kunnen doorlezen. Gaat over een zelfde hypotheek als waar ik op doel.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=662&i=60121&t=60121

Succes

Cor
Jari

Bericht door Jari »

Charlie, bedoel je dat je eigen geld hebt dat je kunt gebruiken voor de vermogensopbouw van je hypotheek?

Zoals Cnorretje al zei kun je daneen eenmalige storting doen voor vermogensopbouw, in een verzekering of bijvoorbeeld een los beleggingdepot. Je hebt dan niet de maandelijkse premies, waardoor je meer geld overhoudt voor rentelasten.....
dus kun je meer lenen...

Je moet naar een adviseur en je hierover wat beter/gedetailleerder laten informeren.
S6
Charlie

Bericht door Charlie »

Jari schreef:Charlie, bedoel je dat je eigen geld hebt dat je kunt gebruiken voor de vermogensopbouw van je hypotheek?

Zoals Cnorretje al zei kun je daneen eenmalige storting doen voor vermogensopbouw, in een verzekering of bijvoorbeeld een los beleggingdepot. Je hebt dan niet de maandelijkse premies, waardoor je meer geld overhoudt voor rentelasten.....
dus kun je meer lenen...

Je moet naar een adviseur en je hierover wat beter/gedetailleerder laten informeren.
S6
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Maar dan hoef ik toch niet zelf te beleggen. Dit gebeurt tijdens het afsluiten van de hyptheek. Als borg, zodat ik meer kan lenen maar lagere lasten heb.
Jari

Bericht door Jari »

Je begrijpt het wel en je begrijpt het niet :D .

Eigenlijk zeg je precies hetzelfde als wat ik zeg, maar je noemt het anders. Je gaat wel zelf beleggen, althans je bent zelf verantwoordelijk (uiteraard), maar je zult beleggen in fondsen die je kiest, al dan niet in overleg met je adviseur/bank.

Borg is het verkeerde woord, het depot/je beleggingen worden verpand.
XXX

Bericht door XXX »

Hoeveel meer kan je lenen met zo'n deal. zkt er een formule in.
Plaats reactie