Ik wordt een beetje mesjogge !!!

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Lucky

Ik wordt een beetje mesjogge !!!

Bericht door Lucky »

Ben een alleenstaande moeder van 1 zoontje van 6( krijg geen allimentatie) Mijn inkomsten zijn 2600,00 netto per maand (incls. alle belastingterugaven) Ik betaal 550,00 aan opvang. Heb veel gespaard geen schulden. Ik ben helemaal verknocht aan een gezinswoning van eur 230.00,- ex KK. Momenteel heb ik een kleine huurflat van eur 475,00. Ik heb 2 problemen.
- De salaris op mijn jaaropgaaf verschilt 6.000,00 op die van mij werkgeversverklaring, dit ivm met niet vaste uitekeringen. Ik kan hierdoor net niet het hypotheekbedrag lenen die ik nodig heb. Terwijl als ze van mij jaaropgaaf uitgaan ik dat wel kan.
- Ik hoor negatieve verhalen van mensen die vinden dat een hypotheekbedrag van eur 720,00 veel te hoog is voor mijn salaris en situatie.

Ben benieuwd wat onpartijdigen ervan vinden. Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijkis aangezien het in mijn hoofd tolt als een gek.
Jari

Bericht door Jari »

Lucky,

Wat is je (basis) bruto inkomen en over wat voor 'niet vaste' uitkeringen heb je het?
Lucky

Bericht door Lucky »

Brutto 2480,00
netto + belastingteruggave= 2600,00

xrta inkomsten is winstuitkering, deze varieert.
Jari

Bericht door Jari »

ik ben onpartijdig, maar ik vind de financiering die jij wilt aangaan ook erg heftig. Ondanks de huidige lage rente financier je zo'n 10 x je inkomen. Ik kan me voorstellen dat geldverstrekkers daar niet in meegaan.

Probleem is ook vaak dat je allerlei neveninkomsten en belastingteruggaven moet meetellen om het sluitend te krijgen. Eigenlijk moet alles te betalen zijn van je basisinkomen. Dan heb je ook nog middelen om tegenvallers op te vangen.
Lucky

Bericht door Lucky »

Het is eigenlijk best wel vreemd. Wil ik een leuk huisje huren betaal ik al 600,00 en meer. Dat is toch krom?
Jari

Bericht door Jari »

ja, dat is krom.
Plaats reactie