Hypotheek en eigen bedrijf

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Carracio
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 01 okt, 2023 5:46 pm

Hypotheek en eigen bedrijf

Bericht door Carracio »

Wij, mijn vrouw en ik, wonen op dit moment in een huurhuis. Hoewel dit een erg leuk huis is zouden we ook graag echt iets voor onszelf willen hebben. We hebben nog geen huizen bekeken maar dromen af en toe wat op Funda. Onze ultieme droom zou een leuk boerderijtje zijn met wat land en een mooi bijgebouw. Op dit moment voor ons niet te betalen... tenminste dat denken we. We hebben een keer een gesprek gehad bij de bank die toen aangaf dat we 350.000 konden krijgen voor hypotheek.

Nu is het zo dat ik een eigen bedrijf heb. Ik koop vintage meubelen in en verkoop deze weer door. Dit gaat tot nu toe erg goed en ik ben gegroeid van 15 naar 50 en nu naar 150m2. Voor dit pand betaal ik 1500€ excl. Btw.

Nu dachten wij, en wij zijn dus nog helemaal nieuw in nadenken over huizen en hypotheken, als ik 1500€ kan betalen aan huur met mijn bedrijf, kan ik zoiets dan ook inzetten voor een huis met een bijgebouw waarin ik mijn bedrijf kan huisvesten?

Dat zou onze hypotheek een heel stuk hoger maken en daarmee de kans op een boerderijtje ook. Misschien is het veel te eenvoudig gedacht, maar ik was toch benieuwd. Kan je je bedrijf op een bepaalde manier inzetten om je hypotheek te kunnen verhogen?
Samder
Berichten: 5
Lid geworden op: do 24 aug, 2023 12:04 pm

Re: Hypotheek en eigen bedrijf

Bericht door Samder »

Carracio schreef: zo 01 okt, 2023 5:54 pm Wij, mijn vrouw en ik, wonen op dit moment in een huurhuis. Hoewel dit een erg leuk huis is zouden we ook graag echt iets voor onszelf willen hebben. We hebben nog geen huizen bekeken maar dromen af en toe wat op Funda. Onze ultieme droom zou een leuk boerderijtje zijn met wat land en een mooi bijgebouw. Op dit moment voor ons niet te betalen... tenminste dat denken we. We hebben een keer een gesprek gehad bij de bank die toen aangaf dat we 350.000 konden krijgen voor hypotheek.

Nu is het zo dat ik een eigen bedrijf heb. Ik koop vintage meubelen in en verkoop deze weer door. Dit gaat tot nu toe erg goed en ik ben gegroeid van 15 naar 50 en nu naar 150m2. Voor dit pand betaal ik 1500€ excl. Btw.

Nu dachten wij, en wij zijn dus nog helemaal nieuw in nadenken over huizen en hypotheken, als ik 1500€ kan betalen aan huur met mijn bedrijf, kan ik zoiets dan ook inzetten voor een huis met een bijgebouw waarin ik mijn bedrijf kan huisvesten?
Na lang zoeken Garage te koop vond ik eindelijk de perfecte garage te koop die mijn leven veranderde. Deze ruimte bood niet alleen een veilige stalling voor mijn voertuig, maar gaf me ook de mogelijkheid tot opslag en een plek voor mijn hobby's. De locatie was ideaal, dicht bij huis en werk. Belangrijke overwegingen waren de grootte van de garage, de beveiliging en de extra voorzieningen, zoals elektriciteit en voldoende opslagruimte. Het bezitten van deze garage heeft mijn dagelijkse routine vereenvoudigd en mijn waardevolle spullen beschermd. Voor wie een garage wil kopen: let goed op je behoeften en de functionaliteit van de ruimte - het kan echt een gamechanger zijn!
Dat zou onze hypotheek een heel stuk hoger maken en daarmee de kans op een boerderijtje ook. Misschien is het veel te eenvoudig gedacht, maar ik was toch benieuwd. Kan je je bedrijf op een bepaalde manier inzetten om je hypotheek te kunnen verhogen?
Het is geweldig om te horen dat jullie dromen over een eigen boerderijtje met wat land en een bijgebouw aan het verkennen zijn! Jullie vraag over het inzetten van je bedrijf om de hypotheek te verhogen is begrijpelijk en zeker de moeite van het onderzoeken waard.

Het hebben van een eigen bedrijf kan inderdaad invloed hebben op het verkrijgen van een hypotheek. Leners met een eigen bedrijf hebben vaak de mogelijkheid om hun inkomen op verschillende manieren aan te tonen, bijvoorbeeld door middel van belastingaangiften, winst- en verliesrekeningen of andere financiële documentatie.

In sommige gevallen kan het mogelijk zijn om een deel van je bedrijfsruimte te gebruiken als woon-werkruimte, maar dit kan per situatie verschillen en is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder lokale wetgeving en hypotheekvoorwaarden.

Het is raadzaam om contact op te nemen met een hypotheekadviseur of financieel expert die ervaring heeft met zelfstandige ondernemers en hypotheekverstrekking. Zij kunnen jullie specifieke situatie beoordelen, jullie mogelijkheden verkennen en advies geven over hoe je het beste je bedrijfsruimte en -inkomsten kunt gebruiken om je droomhuis te financieren.

Het is een goed idee om deze stap te zetten met voldoende informatie en begeleiding, zodat jullie weloverwogen beslissingen kunnen nemen over jullie toekomstige woning en bedrijfsactiviteiten. Veel succes met jullie plannen en het realiseren van jullie droom!
Plaats reactie