Advies gevraagd hypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

mosrednA
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 dec, 2022 11:14 am

Advies gevraagd hypotheek

Bericht door mosrednA »

Bezte aLlemaal,

Er zit heel irritant een reclame banner half in beeld terwijl ik aan het typen ben, dus ik kan niet zien of het allemaal foutloos is, excuses daarvoor.

Ik en mijn vriendin hebben ons eerste huis op het oog. Vraagprijs 340, ons budget 330. We hopen daar op uit te kunnen komen.

Nu kunnen wij een hypotheek krijgen van 290K en een starterslening van 35k. Dinsdag zitten we met onze hypotheekadviseur om het eea op papier te zetten.

Nu is het afwegen welke hypotheekvorm we wollen. Ikzelf ben fanatiek belegger met een gemiddeld rendement dat de S&P500 verslaat. Het loont voor mij dus om een hypotheek te nemen met relatief lage maandelijkse kosten, omdat ik met het geld dat ik dan overhoud meer rendement maak dan dat ik zou besparen op onze hypotheek.

Zoals ik het zie valt dan een lineaire hypotheek af.

Een annuïteitenhypotheek ligt dan voor de hand, maar is het dan niet wijzer om bijvoorbeeld 190K annuïteitenhypotheek te pakken en 100K aflossingsvrij?

Wat zouden jullie in onze situatie doen?

Openstaande schulden worden vooraf weggepoetst, muv studieschuld welke wij verzwijgen. Deze wordt in 1 keer afgelost in December 2025.

Alvast dank voor jullie adviezen :)
VIP_Advies
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 dec, 2022 4:28 pm
Contacteer:

Re: Advies gevraagd hypotheek

Bericht door VIP_Advies »

Beste,

Om integriteit te kunnen waarborgen, kan er vanuit mijn perspectief als Hypotheekadviseur geen advies gegeven worden, gezien de studieschuld die verzwegen zal worden.

Zo te horen komt er morgen een adviseur langs, welke de vragen in zijn volledigheid zou kunnen beantwoorden.

Succes!
Hypotheekadviseur www.VIPAdvies.nl
mosrednA
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 dec, 2022 11:14 am

Re: Advies gevraagd hypotheek

Bericht door mosrednA »

VIP_Advies schreef: ma 26 dec, 2022 9:21 pm Beste,

Om integriteit te kunnen waarborgen, kan er vanuit mijn perspectief als Hypotheekadviseur geen advies gegeven worden, gezien de studieschuld die verzwegen zal worden.

Zo te horen komt er morgen een adviseur langs, welke de vragen in zijn volledigheid zou kunnen beantwoorden.

Succes!

Dat staat verder toch helemaal los van de vraag die ik stel?
Plaats reactie