Waar kan ik de overeenkomst

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Bardman
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 28 nov, 2022 12:13 pm

Waar kan ik de overeenkomst

Bericht door Bardman »

Discussie met de geldverstekker Florius/AbnAmro, voorheen Bouwfonds Nederlandse Gemeenten, over hoe de rente berekend moet worden. Ik heb ooit een renterust afgesloten, wat inhoud dat de rente over de afgelopen 9 jaar plus de nieuwe dagrente berekend moet worden, en later verhoogd binnen de inschrijving. Maar er is met de mensen van Florius gewoon niet te praten, Zijn niet te verstaan en weten niet, of willen niet weten waar je het over hebt, luisteren niet, laten je niet uitpraten enz . MAW nu moet alles schriftelijk, maar zelfs dan, zelfde persoon, krijg ik halve en ontwijkende antwoorden.

Waar kan ik de overeenkomst van mijn geldverstrekker vinden cq opvragen. Ik vroeg om een kopie hypotheek akte maar die hebben ze blijkbaar niet want ik word doorverwezen naar 'mijn' notaris. Ik heb wel een inschrijving gevonden (borderel) in het kadaster , maar dat lijkt mij niet de overeenkomst met de geldverstrekker.

Het lijkt mij dat de geldverstrekker toch wel iets op papier moet hebben. Waarom zou ik anders blijven betalen, of zie ik e.a. verkeerd?

En een inschrijving die mij overleefd en aflossingsvrij is wil ik niet laten lopen. En ik wil ook geen slapende honden wakker maken.

GRTZ Bart
Bardman
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 28 nov, 2022 12:13 pm

Re: Waar kan ik de overeenkomst

Bericht door Bardman »

Tukker schreef: ma 28 nov, 2022 7:45 pm Bart, uiteraard zul je zelf ook over al die stukken die je opgevraagd hebt moeten beschikken, die zul je ooit van de notaris/bank hebben ontvangen.
Offertes, leningakte etc. etc.

Bestaat de hypothecaire lening nog wel? Betaal je nog steeds? Of gaat het alleen nog maar over een hypothecaire inschrijving bij het kadaster.
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar vermoed dat het alleen maar over die kadastrale inschrijving gaat. BNG bestaat niet meer en ook de renterust hypotheek is niet meer actief. Dus toch de notaris maar eens raadplegen.

Waar het op neerkomt mijn geldverstrekker int idd maandelijks automatisch geld. Dus denk ik dat de hypothecaire lening nog bestaat, kan ik dat ergens controleren? Ik kan mij geen bank gegevens herinneren, volgens mij ging dat ook via
BNG.
Ik denk namelijk dat ze een foute rente berekening maken vanaf het moment dat Florius de boel overgenomen heeft. De uitdaging is dat het elke keer naar beneden ging en dat is natuurlijk leuk voor mij, en dus lette ik er niet echt op. Maar nu het ineens omhoog gaat en ik het drievoudige moet betalen...Wat dus volgens die berekening nooit zou kunnen. Dan wel.

BTW een kopie hypotheek akte hebt ik nog wel. (inclusief hele ambtelijke taal pffft 1984) Nog net niet opgevrotern door de 'visjes''. Wel goed leesbaar.
Maar in de akte staat dus wel iets over de berekining van die rente verspreid over tien jaar.

GRTZ bart
Plaats reactie