Hypotheek op een naam zetten zonder uitkoop regeling

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

leoelie613@gmail.com
Berichten: 1
Lid geworden op: za 08 jan, 2022 12:13 pm

Hypotheek op een naam zetten zonder uitkoop regeling

Bericht door leoelie613@gmail.com »

Geachte lezer,

Ik heb een vraag m.b.t. het volgende.

Hypotheek overzetten zonder uitkoopregeling.

Volgens mijn hypotheek adviseur zou ik een nieuwe hypotheek krijgen op de oude voorwaarden. Echter bij de notaris werd mij medegedeeld dat ik geen nieuwe hypotheek akte kreeg omdat er al een hypotheek akte aanwezig was.
Tot mijn verbazing geen nieuwe akte maar wel andere voorwaarden. Ik moest wel € 250,00 betalen aan de hypotheek verstrekker voor het overzetten op een naam. Wat begrijpelijk is. Ik heb de nieuwe aanvraag in april aangevraagd om de bestaande hypotheek te mogen voortzetten. Eind mei heb ik de akte van verdeling getekend bij notaris, zodat mijn inziens de nieuwe situatie per 1 juni zou plaats vinden. De nieuwe incassering hebben ze in april in laten gaan. Volgens mij hadden ze de nieuwe situatie pas in moeten laten gaan per 1 juli daar ik de rente pas achteraf betaal. Ik heb een hypotheek van € 110.000 aflossingsvrij annuïteiten van € 55.000. De huidige woz waarde bedraagt per 010121 € 300.000
Mijn huidige hypotheek bedraagt € 55.000 aflossingsvrij met annuïteiten € 110.000.
Ik moet nu € 521 rente en aflossing p.m. betalen en in het verleden was dat € 423. Ik begrijp hier geen snars van en zou graag een goede uitleg van een professionele iemand willen hebben. Kunt u mij daarbij helpen aub.
VIP_Advies
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 dec, 2022 4:28 pm
Contacteer:

Re: Hypotheek op een naam zetten zonder uitkoop regeling

Bericht door VIP_Advies »

Beste,

Wellicht is de vraag niet meer relevant, maar hierbij toch een respons.

Je geeft aan dat er andere voorwaarden aan zitten. Het lijkt er nu op dat door de bijna €100,- gestegen maandlasten het rentepercentage hoger ligt dan het geval was.

Een andere mogelijkheid is dat er een kortere looptijd op het annuïtaire gedeelte is. Wanneer je bijvoorbeeld in 27 jaar moet aflossen wat normaal in 30 jaar gedaan zou moeten worden, dan zijn de maandlasten hoger.

Naast deze twee opties zijn er, gezien de hypotheekvormen, geen mogelijkheden waarom het maandbedrag hoger ligt.

PS. Ik ben nu volledig uitgegaan op basis van bruto maandlasten. De netto maandlasten kunnen stijgen door bijvoorbeeld een hogere WOZ-waarde.
Hypotheekadviseur www.VIPAdvies.nl
Plaats reactie