Invloed beëindigde (negatieve?) bkr registratie?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

MMarakus
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 mar, 2022 10:47 am

Invloed beëindigde (negatieve?) bkr registratie?

Bericht door MMarakus »

Beste mensen,

Er is voldoende te vinden op het net over hypotheek aanvragen i.c.m. BKR registraties. Wat ik echter niet kan vinden is de invloed van een (negatieve?) BKR registratie die beëindigd is. Mijn situatie in het kort :)

Ik had een doorlopend credit welke in 2021 volledig is afbetaald deze heeft de status "beëindigd". In 2015 had ik echter een betalingsachterstand, welke toen kortstondig opliep. Hierdoor staat er bij de "beëindigde" registratie een code 'A' en een code '2' regel. In 2015 ging het op persoonlijk vlak niet goed waardoor de problematiek was ontstaan. Dat is inmiddels 7 jaar geleden, sindsdien geen andere problemen o.i.d. gehad.

Kortom heeft de beëindigde registratie sinds 2021 met een negatieve melding van 7 jaar geleden (2015) nog steeds een negatieve invloed op een hypotheek aanvraag?

Hopelijk kan hier iemand daar uitsluitsel over geven :) bij voorbaat dank!
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Invloed beëindigde (negatieve?) bkr registratie?

Bericht door Rense »

Goedemiddag,

Een BKR registratie blijft tot 5 jaar na de werkelijke einddatum zichtbaar.

In dit geval dus tot 2026. Tot die tijd is er geen financiering mogelijk tenzij de codering verwijderd wordt door degene die hem geplaatst heeft.

Hiervoor kun je contract met hen opnemen en de situatie uitleggen. Als er een groot klantbelang is willen ze de codering nog wel eens verwijderen.

Als deze verwijderd is dan is er geen belemmering voor het aanvragen van een hypotheek.
MMarakus
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 mar, 2022 10:47 am

Re: Invloed beëindigde (negatieve?) bkr registratie?

Bericht door MMarakus »

Hartelijk dank voor de vlotte reactie.

Ik was er al een beetje bang voor, het is toch gek dat een negatieve melding van 7(!) jaar geleden nog zoveel impact heeft. Ter controle, als er geen negatieve codering aan vastzit dus alleen een registratie van een gesloten krediet dan is dat geen belemmering, correct?
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Invloed beëindigde (negatieve?) bkr registratie?

Bericht door Rense »

Correct
Plaats reactie