huis kopen terwijl je van baan verandert

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

eerstekoper
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 feb, 2022 6:04 pm

huis kopen terwijl je van baan verandert

Bericht door eerstekoper »

hallo, ik wil graag een huis kopen en heb er een bod op gedaan. de sleuteloverdracht zal waarschijnlijk op 1 april plaatsvinden.
ik sta echter op het punt van baan te veranderen. Ik heb het aanbod officieel niet gekregen, maar het zal tijdelijk zijn en het heeft een proeftijd van 1 maand en het begint in april (waarschijnlijk 1 april, maar ik kan het uitstellen) ik heb een opzegtermijn van een maand om mijn baan op te zeggen.
  • denk je dat ik het onroerend goed nog kan kopen?
  • op welk moment moet ik mijn ontslag indienen bij mijn huidige werkgever om geen risico te lopen met mijn hypotheekaanbod?
Op internet lees ik gemengde reacties:
  • het is geen probleem als je eenmaal de hypotheekovereenkomst hebt getekend om op te zeggen.
  • het is belangrijk om de huidige overeenkomst te behouden tot de sleuteloverdracht.
  • het is belangrijk om pas na de sleuteloverdracht ontslag te nemen, aangezien de bank bij de werkgever kan informeren over de voortzetting van het dienstverband.
  • hypotheekovereenkomst is bindend, dus bank kan het bod niet terugdraaien. als ik echter voorbeeldovereenkomsten bekijk, zie ik dat u akkoord gaat met de voorwaarde om de bank onmiddellijk op de hoogte te stellen van eventuele wijzigingen van uw kant. (niet zeker of ontslag op deze manier moet worden gemeld, aangezien u pas op het einde van baan verandert opzegtermijn)
Welke is waar?

mijn exacte vraag: denk je dat het mogelijk is om de hypotheek binnen februari aan te vragen en de door de bank ondertekende hypotheekovereenkomst te krijgen en dan als ik mijn ontslag geef om te stoppen op 5 april? Is het goed als ik in dit geval de sleutels op 1 april krijg? Ik vraag eigenlijk om de juridische oplossing zonder nulrisico. Ik ben niet op zoek naar bedrog.

bedankt allemaal voor de berichtjes!