Oplossing hypotheek achterstand

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

marit.v
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 dec, 2021 7:30 pm

Oplossing hypotheek achterstand

Bericht door marit.v »

Het is een heel verhaal, maar hoop dat er mensen zijn dit toch de tijd willen nemen het even te lezen. En reageer dan vooral met tips!

In 2015 ben ik depressief geworden en heb daardoor mijn baan verloren. Hierdoor ging ik van 3500 netto in de maand naar 2000. 2 jaar later zat ik op een inkomen van 1200 netto. waardoor ik niet iedere maand het volledige bedrag van mijn hypotheek kon betalen a 950 in de maand (annuïteiten hypotheek).
Door mijn depressie, die geduurd heeft tot begin dit jaar. Is het mij niet gelukt om de financiën op orde te houden.

Vanaf 17 juni dit jaar heb ik weer een volledige baan, die 1 januari wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.
voordat ik met deze baan begon heb ik contact opgenomen met de hypotheek om de achterstand op te vragen en een regeling te kunnen treffen.
De achterstand is opgelopen tot 13.500 euro.
Vanaf 24 juni betaal ik de hypotheek weer iedere maand op dezelfde dag en los ik 200 euro extra af.
Ik heb al mijn uitgaven overlegd, een dossier gemaakt van mijn schulden (totaal 10.000 euro) en ben in gesprek gegaan.
Voor de schulden heb ik betalingsregelingen getroffen en dat loopt allemaal. Nu alleen de bank nog.

Ze willen eigenlijk dat ik onder bewind ga, Maar dat kost 150 euro per maand, 700 euro intake, en ik moet het zelf betalen....

Ze wilden ook een taxatie van mijn huis. die komt op 375.000 euro en de hypotheek zelf is 195.000.

Ik kan maximaal 200 euro per maand aflossen voor de achterstand, maar dan ben ik langer dan 3 jaar bezig en dat wil de bank niet.

en daar stopt het. Ik wacht op een voorstel van de bank, maar ze willen dat niet per mail doen. Alleen persoonlijk en we hebben een lockdown.....

Ik ben er nu dus al een half jaar mee bezig, doe van alles, maar de bank komt maar niet met een voorstel.
ps overstappen naar een andere bank gaat niet lukken vanwege de bkr registratie van deze hypotheek

Wat kan ik doen?