Ontslag na tekenen hypotheekofferte

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Jerry4747
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 25 aug, 2021 12:46 am

Ontslag na tekenen hypotheekofferte

Bericht door Jerry4747 »

Beste lezers,

Ik heb de hypotheekofferte voor mijn nieuwe woning getekend en passeer in December. Het financieringsvoorbehoud is reeds verlopen en de bankgarantie van 10% staat al bij de notaris. Ik heb vanuit onvrede op werk mijn baan opgezegd en zal in November uittreden. Nou lees ik online gemengde opvattingen over banken die werkgevers nabellen om te toetsen of de medewerker nog in dienst is, ook na het tekenen van de hypotheekofferte. Begrijp ik goed dat de Hypotheekofferte sinds 2016 bindend is en de bank hier dus niet onderuit zal kunnen?

Bij nader inzien had ik beter de baan kunnen opzeggen nadat ik gepasseerd was bij de notaris. Niet slim... Zijn er mensen die ervaring hebben met soortgelijke situaties en mij kunnen gerust stellen? Doemscenario zou zijn dan de bank erachter komt dat ik ten tijde van passeren geen baan heb en de hypotheek niet afgeeft. Naast het feit dat ik dan geen woning heb zal ik 10% van de koopsom aan de verkopen moeten afgeven.

Feedback wordt gewaardeerd!
hert3455
Berichten: 1
Lid geworden op: do 06 jan, 2022 1:11 pm

Re: Ontslag na tekenen hypotheekofferte

Bericht door hert3455 »

Heb je hier in inmiddels antwoord op? Is er gebeld of is er nog iets gecontroleerd?
Plaats reactie