Hypotheek overname door ex na scheiding

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Sjonne91
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 07 jun, 2021 3:42 pm

Hypotheek overname door ex na scheiding

Bericht door Sjonne91 »

Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem.
Nadat mijn ex partner en ik uit elkaar zijn gegaan hebben wij besloten dat mijn ex partner in het huis blijft wonen en een extra lening deel af sluit om mij uit te kopen.
Alles is bij de bank eind december in gang gezet en sinds half januari is de scheiding officieel rond.

Nu is echter nog steeds het geld welke naar mij moet worden overgemaakt door de bank niet vrijgekomen. Ik zelf kan geen contact meer opnemen met de bank omdat enkel mijn ex partner dossier houder is, dus enige informatie wordt niet aan mij verstrekt.
Hierdoor woon ik noodgedwongen al 5 maanden in een (te) dure huurwoning en moet ik wachten tot ik daadwerkelijk een bod uit kan brengen op een andere koopwoning.

Kan iemand mij vertellen of 5/6 maanden een gangbare periode is om dit geregeld te krijgen en kan ik er iets aan doen om de bank in beweging te brengen?

Alvast dank voor jullie advies.
Ricardo123
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 jun, 2021 11:27 am

Re: Hypotheek overname door ex na scheiding

Bericht door Ricardo123 »

Beste Sjonne,

Het wijzigen van de hypotheek bij scheiding duurt altijd erg lang. De bank vraagt vaak om echtscheidingsconvenant, bewijs van inschrijving en concept akte van verdeling. Pas als al deze drie documenten er zijn kan de bank de hypotheek overzetten op ex partner mits inkomen en woningwaarde voldoende is. Je zou zelf na kunnen gaan of bovenstaande drie documenten er al zijn.

Een termijn van 5 a 6 maanden komt regelmatig voor.

Succes!

Groetjes, Ricardo
Plaats reactie