ex-schulden opbouw vermogen en heel misschien een hypotheek ?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

ArieVis
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 mei, 2021 6:55 pm

ex-schulden opbouw vermogen en heel misschien een hypotheek ?

Bericht door ArieVis »

Hoi een goedendag allemaal.

Hier wil ik een bijdrage doen aan alle discussies die er al zijn.

Sinds kort ben ik volledig schuld vrij en is mijn BKR hersteld in de zin dat alles afbetaald is. Wel is er dus nog steeds een negatieve BKR maar dus wel met de vermelding "Beëindigd". Voor nu spaar ik het zelfde bedrag wat ik ook betaalde aan afbetaling voor het opbouwen van eigen-vermogen. Dit doe ik via een spaardeposito van mijn bank. Deze spaarrekening staat voor zeker 1 jaar en 6 maanden op slot. Het doel is om in juli 2022 een vermogen te hebben opgebouwd van +/- 15.000,-€.
Mijn jaarlijkse inkomen is ongeveer 40.000,-€ en ik ben alleenstaand (nu nog). Per 1 september 2021 start ik met een werken leren programma om een HBO studie te doen (Bedrijfseconomie en Logistiek) dit kost me 178,-€ per maand aan collegegeld. Ik kan ook gebruik maken van het "Leven lang leren krediet" wat een project is van de overheid. Ik kreeg dan maandelijks het collegegeld vergoed maar ik moet dit aan het einde van de studie terugbetalen.

Ik ga er (voorzichtig) vanuit dat ik in 2022 bij mijn eigen bank een hypotheek kan krijgen. Ik heb hier nog geen hypotheek advies gesprek over gevraagd omdat het daarvoor naar mijn inziens nog veel te vroeg is daarvoor.

Maar zijn er mogelijke bezwaren voor een hypotheek verstrekking en als ik niet kan kopen/ hypotheek kan krijgen wat voor andere mogelijkheden zijn er om toch op te kunnen bouwen/ eigen vermogen te genereren.
Mijn leeftijd in juli 2022 is 41.

Vriendelijke groet,
Arie