Eigen geld cash overmaken?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Jhemkes
Berichten: 2
Lid geworden op: do 11 feb, 2021 2:21 pm

Eigen geld cash overmaken?

Bericht door Jhemkes »

Hallo allen,

Mijn vriendin en ik zijn al een tijdje op zoek naar een woning, maar worden telkens overboden. Nu heb ik een plan bedacht, maar ik qeet niet of dit zomaar mag. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft:

We willen een deel financieren met hypotheek en we betalen een deel uit eigen middelen. De overdracht is pas eind mei, omdat verkopers nog rustig willen verhuizen. Nu wil ik in mijn bod opnemen dat ik een deel van het geld (10k?) direct na het verlopen van de 3 dagen bedenktijd overmaak op hun rekening, zodat ze dit nog kunnen gebruiken voor de verbouwing van hum nieuwe huis. Misschien is deze voorwaarde dan net een reden dat ze ons kiezen ipv andere bieders. Niet zwart, maar bijvoorbeeld voor de achterblijvende vloeren i.p.v. het huis. Is dit toegestaan? Of moet het altijd via de notaris, ookal gaat het om roerende zaken?

Groet
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Eigen geld cash overmaken?

Bericht door rambagts »

Je zou dit kunnen aanbieden. En dan bijvoorbeeld in het koopcontract opnemen dat je binnen een week na ondertekening van het contract je al 10.000 (een deel van de waarborgsom) betaalt en dit dan in mindering brengt op de volle 10% waarborgsom die op ../..2021 verschuldigd is. Er is wel enig risico: Als je al betaalt voordat de ontbindende voorwaarde is verlopen (het is immers gebruikelijk om pas na afloop van de ontbindende voorwaarde de waarborgsom van 10% over te maken) moet je maar hopen dat verkopers je terugbetalen.

Maar verkopers kunnen natuurlijk zelf ook al voldoende spaargeld hebben en niet zitten te springen om die 10.000. Ze hebben misschien ook al een overbruggingskrediet geregeld. Ik denk niet dat je wonderen moet verwachten.
Plaats reactie