Probleem omtrent verhoging hypotheek voor verbouwing

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

663137777
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 dec, 2020 3:01 am

Probleem omtrent verhoging hypotheek voor verbouwing

Bericht door 663137777 »

Beste forumleden,

Ik heb een vraag omtrent de hypotheekverhoging die ik ben aangegaan omtrent het verbouwen van de badkamer. Ik had een restschuld van 96.000 op basis van een woning die op 180.000 getaxeerd was en heb 12.000 bij geleend om de badkamer te verbouwen. Na de verbouwing zou de taxatie op 187.500 uitkomen en de totale restschuld op alle financieringen is momenteen iets minder dan 100.000. Tot zover alles duidelijk en helder.

Maar vanwege persoonlijke problemen (die nu grotendeels opgelost zijn en heb ook geen achterstallige betalingen of iets dergelijks) heb ik dit geld aan een ander doel besteedt. Is dit een probleem? En ik zou alsnog graag zodra ik binnen enkele maanden er weer iets rustiger bij zit op financieel gebied, alsnog een bedrag willen lenen om de badkamer te verbouwen (een extra hypotheek van 12.000 zou qua maandlasten verantwoord zijn). Maar ik neem aan dat ik niet bij dezelfde verstrekker aan kan kloppen, omdat dat vragen zou oproepen over wat ik dan met dat eerste bedrag heb gedaan en ik kom er niet achter wat daar de consequenties van zouden kunnen zijn.

Hoop dat ik dit in het juiste subforum heb geplaatst en hoop op wat meer informatie of hetgeen ik al heb gedaan een probleem kan vormen en op welke manier dat zou kunnen zijn. En wat mijn vervolgstappen zouden kunnen zijn om alsnog een financiering aan te vragen om naar de badkamer te kunnen kijken.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en hoop op wat advies!

Vriendelijke groet
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Probleem omtrent verhoging hypotheek voor verbouwing

Bericht door rambagts »

Je huidige geldverstrekker zou ik maar niet benaderen. Dat kan problemen opleveren. Het verhogen van je hypotheek kan dus niet en ook een tweede hypotheek bij een andere geldverstrekker is geen optie. Maar als het wel zou kunnen dan zijn de bijkomende kosten (denk aan notaris en taxatie) relatief hoog voor een bedrag van 12.500.

Google eens onder - persoonlijke lening verbouwing-
Rente is ook aftrekbaar mits de lening aangewend wordt voor de verbouwingskosten.
HJV
Berichten: 280
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 10:45 pm

Re: Probleem omtrent verhoging hypotheek voor verbouwing

Bericht door HJV »

rambagts schreef:
Google eens onder - persoonlijke lening verbouwing-
Rente is ook aftrekbaar mits de lening aangewend wordt voor de verbouwingskosten.
Indien deze route tot uitvoering komt, dan alle bonnetjes bewaren ( zelfs die van 10 spijkers :mrgreen:)
vallen de werkzaamheden in twee jaar samen b.v. nov/dec/2020 en jan/feb 2021
Dan zijn enkel de uitgaven (de bonnetjes) geldig in het jaar van aangifte'
het betreft wel de rente over het geleende bedrag
Plaats reactie