Woning verhuren met hypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

JantjeBeton
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 28 okt, 2020 5:35 pm

Woning verhuren met hypotheek

Bericht door JantjeBeton »

Hi,

Ik heb zelf een koopwoning die ik wil gaan verhuren maar er rust een hypotheekschuld op de woning.
Nu weet ik na het doorpluizen van het internet dat de hypotheekverstrekker vragen om de woning te verhuren vaak wordt afgewezen.

Ik wil me uitschrijven in mijn huidige gemeente en mij inschrijven in de gemeente waar mijn partner woont op haar adres. Kan dit kwaad in verband met de hypotheekverstrekker? Als ik mij dus uitschrijf bij de gemeente, kan mijn hypotheekverstrekker dit zien of hier achter komen en dus vragen stellen?
Om de vraag verder algemeen te trekken, als ik mijn hypotheeklasten netjes op tijd betaal en er doen zich verder geen problemen voor, hoe kan mijn hypotheekverstrekker er toch achter komen dat ik mijn woning verhuur? Wat zijn de valkuilen of veel gemaakte fouten waardoor de hypotheekverstrekker dit ontdekt.

Groeten
Laatst gewijzigd door JantjeBeton op ma 02 nov, 2020 1:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Woning verhuren met hypotheek

Bericht door rambagts »

Hypotheekverstrekkers krijgen van de gemeentes geen informatie uit de BRP (Basisregistratie personen).
Dus veel gevaar dreigt hier niet.

Maar soms komen hypotheekverstrekkers er toch toevallig achter. Denk aan bv. kleine plaatsen waar iedereen elkaar kent.
Huurder die post terugstuurt naar hypotheekverstrekker. Klikbrieven, huurders die overlast veroorzaken (boze buren die bank inseinen).
Als hypotheekverstrekker er achter komt zijn de gevolgen vaak zuur. Dus pas op.
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Woning verhuren met hypotheek

Bericht door webka »

Kom op zeg.
"Geen slapende honden honden wakker willen maken" is niet een geheel juiste omschrijving van hetgeen je voornemens bent. Klinkt wel vriendelijker natuurlijk, maar het is niets anders dan fraude plegen. Handelen tegen de voorwaarden van de geldverstrekker. En je bent er ook nog eens bewust van.
De redenen waarom de geldverstrekker vaak geen akkoord geeft heb je wellicht ook kunnen vinden, en zijn terecht.

Verhuur zonder toestemming mag niet. Lening wordt direct opeisbaar.
Plaats reactie