NHG

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Surreallistic
Berichten: 31
Lid geworden op: do 07 sep, 2006 9:04 am

NHG

Bericht door Surreallistic »

Nou, vandaag dus bij de bank geweest en zelfs zonder verklaring van de werkgever van mn vriendin komen we in aanmerking voor nhg. En alles valt best gunstig op z┬┤n plaats.

We krijgen dan korting op het percentage als we NHG/garantie hebben. Maarrrrrrr..... klopt het dan ook dat we premie moeten betalen (maandelijks) aan het NHG??Of zit dat al in alle bedragen verrekend die de bank heeft voorgelegd?
Overigens is het niet ter sprake gekomen dat we daadwerkelijk iets betalen aan het NHG. Het was dan ook meer een gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wie weet raad?
gast

Bericht door gast »

Je betaalt eenmalig een bedrag voor het NHG, een borgtochtprovisie ofzo heet dat, uit m'n hoofd is dat0,28% van het hypotheekbedrag. Kijk anders even op http://www.nhg.nl

Verder geen maandelijkse premie dus.
Surreallistic
Berichten: 31
Lid geworden op: do 07 sep, 2006 9:04 am

Bericht door Surreallistic »

Ok, dat scheelt.

Nu wordt eerdaags een waardebepaling van mijn woning gemaakt. Daar rolt bedrag x uit. Ik heb begrepen dat er ook makelaars zijn/bedrijven die woningen "opkopen" en ze vervolgens weer verkopen ten behoeve van de dubbele lasten van de verkoper. Weet iemand toevallig hoeveel procent (gemiddeld) zo'n makelaar/bedrijf dan biedt voor de woning? En is het dan gewoon kk of von?

Voor mij is het namelijk wel errug aantrekkelijk om v├│├│r 1-1-2007 te verkopen. Dan kan ik nl. nog gebruik maken van de hypo-regeling ├®n heb ik zo min mogelijk dubbele lasten. En ik heb geen idee hoe een overbruggingskrediet werkt en of dat zomaar kan als je een consumptief krediet hebt lopen bij de bank....
Plaats reactie