Toestemming van Rabo dat ze bankspaarsaldo verrekenen?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

JacquelineH83
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 okt, 2020 6:28 pm

Toestemming van Rabo dat ze bankspaarsaldo verrekenen?

Bericht door JacquelineH83 »

Hallo allemaal,

Ben ik weer! Ik ben momenteel bezig met een hypotheek bij Florius. Ik woon sinds 2009 in mijn huidige appartement, en heb toentertijd een Opbouw Hypotheek (spaarhypotheek) bij de Rabobank afgesloten. Nu is de waarde van mijn woning getaxeerd op 148.000, de hypotheek de ik heb afgesloten 109.000. Aankomende maand wordt mijn huis te koop gezet en mijn makelaar verwacht dat deze voor zo'n 150.000 tot 160.000 binnen enkele weken wordt verkocht. Dat is heel mooi! Mijn bankspaarsaldo staat nu op zo'n 15.000.

Ik heb intussen een nieuw huis gekocht, we verwachten 15 januari te passeren. Nu wil Florius een verklaring van de Rabobank dat het bankspaarsaldo bij het passeren meteen wordt verrekend. Met de Rabobank gebeld maar die willen die verklaring niet afgeven, omdat dat op dit moment nog niet kan, mijn huis is nog niet verkocht natuurlijk.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn financieel adviseur probeert een manier te vinden om het toch nog te regelen, maar misschien hebben jullie tips/ervaring met deze situatie? Alle hulp is erg welkom!
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Toestemming van Rabo dat ze bankspaarsaldo verrekenen?

Bericht door rambagts »

Je verwacht je appartement binnen enkele weken te verkopen. Vraag is dan natuurlijk wanneer de overdracht (en de betaling) bij de notaris zal gaan plaatsvinden. De kopers van van jullie appartement moeten misschien ook nog eerst hun woning verkopen en als de kopers starters zijn onder de 35 jaar willen ze natuurlijk met het transport wachten tot januari. Het is dus goed mogelijk dat je je apt niet voor 15 januari kan transporteren bij de notaris.
JacquelineH83
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 okt, 2020 6:28 pm

Re: Toestemming van Rabo dat ze bankspaarsaldo verrekenen?

Bericht door JacquelineH83 »

rambagts schreef:Je verwacht je appartement binnen enkele weken te verkopen. Vraag is dan natuurlijk wanneer de overdracht (en de betaling) bij de notaris zal gaan plaatsvinden. De kopers van van jullie appartement moeten misschien ook nog eerst hun woning verkopen en als de kopers starters zijn onder de 35 jaar willen ze natuurlijk met het transport wachten tot januari. Het is dus goed mogelijk dat je je apt niet voor 15 januari kan transporteren bij de notaris.
Ik begrijp je punt. Ik woon in Rotterdam en m'n makelaar heeft al enkele investeerders die geinteresseerd zijn in m'n appartement. Maar je punt is zeker een zorg voor mij, ja. :/
Plaats reactie