Zuivere oversluiting

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Jan1983
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 03 feb, 2010 12:18 pm

Zuivere oversluiting

Bericht door Jan1983 »

Beste forummers,

Graag leg ik deze vraag aan jullie voor: we hebben nu een aflossingsvrije hypotheek met bankspaardeel (helft) met nu totaal ca. 70% leningshoogte versus waarde woning.
Omdat de rente zo laag is, willen we het liefst minder aflossen of in ieder geval zelf bepalen wanneer en hoeveel we aflossen.
Nu lees ik dat bij Florius en Obvion en mogelijk enkele andere maar niet bij veel verstrekkers het mogelijk is 75% aflossingsvrije hypotheek te krijgen tov woningwaarde bij 'zuivere oversluiting'.
Ik heb weleens begrepen dat een bankspaarhypotheek ook een aflossingsvrije hypotheek is 'met spaarpot' dus zouden wij hiervoor in aanmerking kunnen komen denken jullie?
Wordt dit als zuivere oversluiting gezien?
Even verkennende vraag voordat ik naar hypotheekadviseur ga, maar dan ik voor mezelf al wegstrepen of niet :D
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Zuivere oversluiting

Bericht door Rense »

Er is geen geldverstrekker meer die meer dan 50% van de marktwaarde aflosvrij wil verstrekken. Toch zijn er mogelijkheden.

Bankspaar is weliswaar fiscaal gelijk aan aflosvrij (er wordt tijdens de looptijd niet afgelost) maar voor een geldverstrekker is er een verpande polis of spaarrekening en dus ziet de geldverstrekker het niet als aflosvrij.

Er zijn dus nog steeds mogelijkheden om de hypotheek over te sluiten met behoud van spaar en aflosvrij.
Plaats reactie