Lagere rente door overbruggingskrediet

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

vistuig
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 feb, 2007 11:25 pm

Lagere rente door overbruggingskrediet

Bericht door vistuig »

Op dit moment heb ik een nieuw huis gekocht en mijn oude huis verkocht, omdat ik een tijdje op de sleutel moest wachten had ik al een offerte voor mijn nieuwe huis maar die ga ik annuleren omdat ik nu bij andere verstrekkers een betere rente kan krijgen. Nu zit ik alleen nog over het hypotheekbedrag, wat ik voor de nieuwe woning nodig heb, na te denken. Ik kan in principe het hele bedrag a 360k lenen tegen 2,36% start rente. Maar als ik een overbruggingskrediet neem(wat ik later inlos door mijn overwaarde) kan ik met 324k ook het huis kopen en zit ik op 2,16% start rente. Logisch omdat je minder leent uiteindelijk voor je huis. Helaas kan ik de stappen dan de risico opleg niet vinden, want ik wil eigenlijk ook niet een te groot overbruggingskrediet(daar betaal je toch rente over al is het maar voor een maand). Hoe kan ik bereken wat het meest gunstig overbruggingskrediet is?

Verder vind ik het raar dat er weinig op het forum wordt gesproken over rentelooptijd. Die is eigenlijk interessanter dan de start rente.
Het geld wat in mijn oude hypotheek zit, komt ook vrij bij verkoop oude woning, maar dit kan je helaas niet gebruiken als overbruggingskrediet. Je kan het later alleen in je hypotheek stoppen of het op de bank laten zetten.