verkoop ontbinden of opschorten naar december. door het caro

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

patje35
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 apr, 2020 11:01 am

verkoop ontbinden of opschorten naar december. door het caro

Bericht door patje35 »

Wie kan me hier mee helpen ?

Goedemorgen, Ik wilde een nieuw huis kopen. Ik had een gesprek gehad, met de hypotheek adviseur. En die gaf begin februari aan dat het mogelijk was. Als ik mn eigen pand zou verkopen. Ik heb nog een bedrijfspand ( als dat pand verkocht zou zijn en de 60 duizend euro die eruit zou komen) in mn nieuwe woning gestopt zou worden. Dan zou het allemaal zeker mogelijk zijn. Nu werk ik in een hotel op de admin. Maar nu heeft de bank de hypotheek aanvraag afgekeurd in verband met mn werk, en vind het een risico. En mn contract loopt tot 31 juni ( ook al heeft de bank een bevestiging gehad van het hotel dat mn contract opnieuw verlegd gaat worden tot 31 december. De woning kost 235,00 ( en heb maar een hypotheek van 175 nodig de rest is eigen inbreng) nu heb ik mn pand verkocht omdat de hypotheker aangaf begin feb dat het zeker mogelijk was. ik heb zaterdag de ondertekende versie ontvangen van de verkoop van het pand. Maar omdat mn huis niet door gaat zou ik graag de verkoop uitstellen na 20 december. ( In december heb ik het pand 10 jaar) en mag het dan belasting tech verkopen en scheelt me dat 10 duizend euro. De vraag is mag ik de verkoop ontbinden of opschorten naar december. Omdat mijn eigen hypotheek op mn woning niet goed gekeurd word. door het carona?? Eerst had ik die 10 duizend voor lief genomen. Met het idee dat de woning door zou gaan. Maar nu de woning niet door kan gaan.
Vind ik die 10 duizend euro wel erg zonde geld. Als ik het kan opschorten naar december.
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: verkoop ontbinden of opschorten naar december. door het

Bericht door Rense »

Ja, dat kan. Echter alleen met toestemming van de koper!

In de koopovereenkomst staat de datum van overdracht met in dezelfde zin de omschrijving "of zoveel eerder of later als partijen onderling overeenkomen".
Als de koper dus akkoord is dan is een andere datum mogelijk.
Als hij niet akkoord is dan zal hij navordering van de overeenkomst eisen en blijft de datum van overdracht dus ongewijzigd.

Een andere optie is de koop ontbinden maar dan betaal je waarschijnlijk 10% boete. Ik kan zo niet beoordelen of dat interessant is.
Plaats reactie