Huis verhuren verhuur hypotheek?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

imajugalo
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 apr, 2020 3:44 pm

Huis verhuren verhuur hypotheek?

Bericht door imajugalo »

Goedemiddag,

Ik zit eraan te denken om mijn koop appartement te gaan verhuren voor ongeveer 1,5 tot 2 jaar. Dit omdat ik bij mijn vriendin intrek en aansluitend samen willen kopen.

Als ik een verhuur hypotheek zou afsluiten gaat dit best wat geld kosten en een hogere rente. Helemaal aangezien ik het voor zo'n korte periode wil verhuren.

Nu is lees ik overal dat de bank in kennis gesteld moet worden als je gaat verhuren. In hoeverre zouden ze erachter komen dat het verhuurd wordt? En op welke wijze?

Wat is jullie advies en zijn er mensen met dezelfde ervaringen?

Groetjes Roy
HJV
Berichten: 280
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 10:45 pm

Re: Huis verhuren verhuur hypotheek?

Bericht door HJV »

Jij heb een hypotheek afgesloten en de hypotheekverstrekker heeft daar voorwaarden aangesteld.
Als jij denkt dat deze zijn te omzeilen en je gaat met de hypotheekverstrekker een spelletje spelen,
dan komt er een moment dat de hypotheekverstrekker met jou gaat spelen.
Ik weet uit ervaring wie de winnaar wordt van dit spel.

Soms kan een spel in rust gespeeld worden, wie weet?
imajugalo
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 apr, 2020 3:44 pm

Re: Huis verhuren verhuur hypotheek?

Bericht door imajugalo »

Niemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten en die tips heeft?
HJV
Berichten: 280
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 10:45 pm

Re: Huis verhuren verhuur hypotheek?

Bericht door HJV »

Tukker schreef: Wat verwacht je nu?
Hij verwacht een tip denkende dat waarvoor hij getekend heeft bij het afsluiten van de hypotheek gemakkelijk te omzeilen is en hij mede door uitvoering zijn knip kan vullen,
Ik zal hem ├®├®n tip gegeven, moet hij zelf maar beoordelen of deze zijn doel treft welke hij bedoeld.

U trekt in op een ander adres en verhuurt u vorige adres , waar van u de eigenaar bent, u dient zich in te schrijven op het adres waarheen u verhuist, huurders dienen zich in te schrijven op gehuurd adres
(u appartement). Laat u dit na dan kan u de hurende partij in de problemen brengen i.v.m. toeslagen, bij aanvraag toeslag (maakt niet uit welke) wordt gekeken welke personen zijn in geschreven op dit adres om de hoogte van het inkomen der personen welke op dit adres zijn ingeschreven.
Huurder met een beetje gogme gaat na het tekenen van het huurcontract bij het zich inlaten schrijven bij de Gemeente na of er nog andere personen zijn ingeschreven op het adres welke hij gaat huren. Blijkt er nog andere personen te zijn ingeschreven kan de huurder de verhuurder het zeer lastig maken

Het appartement wordt niet meer beschouwd als Eigen Woning en gaat naar Box 3 met alle gevolgen erbij.
Ik heb geen zin op de gevolgen daarvan in te gaan
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Huis verhuren verhuur hypotheek?

Bericht door rambagts »

Als bank er achter komt zal de bank eisen dat je de hypotheek direct aflost. Doe je dat niet, dan zal bank de verhuurde woning laten veilen. Opbrengst van z'n verhuurde woning is laag resulterende in een hoge restschuld.
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Huis verhuren verhuur hypotheek?

Bericht door SimpleMind »

Zolang het goed gaat zal er geen probleem zijn (maar het blijft fraude!!). Het probleem ontstaat op het moment dat er ergens iets niet helemaal goed gaat. En als dat gebeurt gaat het meestal van kwaad naar erger. En dan is er waarschijnlijk weinig medeleven meer te verwachten.... (en dan ook terecht)....
Plaats reactie