Maatwerkhypotheek ING

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Karel102
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 feb, 2019 3:48 am

Maatwerkhypotheek ING

Bericht door Karel102 »

Wij betalen 410 euro pm aan de Maatwerkhypotheek van ING aan Nationale Nederlanden.
Beoogt kapitaal in deze verzekering is 100.000 euro.
Wij hebben gekozen voor een 100% rendementsfonds, echter de maandpremie is al 4 keer verhoogd in nog geen 10 jaar tijd van 215 euro naar nu 410 euro pm.Anders zou " het beoogt kapitaal niet worden bereikt en blijven steken op rond de 75.000 " aldus NN

Een woekerpolis kan het niet zijn omdat het 100% rendement fonds is ?
Hoe denken jullie over deze Maatwerkhypotheek ?
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Maatwerkhypotheek ING

Bericht door Rense »

Deze informatie is te beperkt om er iets van te vinden. De maatwerkhypotheek kent verschillende fondsen. Het hypotheekrentefonds lijkt daarbij het meest op een spaarhypotheek. Het rendementsfonds kan heel best een 100% aandelenfonds zijn en daardoor geen gegarandeerde uitkering kennen. Dan zal er inderdaad meer moeten worden ingelegd als het beoogde rendement niet gehaald wordt.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Maatwerkhypotheek ING

Bericht door M_1 »

Gaat je geld ook daadwerkelijk in het HypotheekRenteFonds? De term "rendementsfonds" is namelijk iets wat in de regel juist een vorm van een beleggingsfonds is, waarbij het rendement dus juist niet aan je hypotheekrente gekoppeld is. Zeeklei als het een defensief obligatiefonds is, zou het rendement wel eens flink kunnen tegenvallen. Zou je kunnen aangeven wat de volledige naam van het fonds is?

Is de hypotheekrente verder al die tien jaar gelijk gebleven?
nerd01
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 11:55 am

Re: Maatwerkhypotheek ING

Bericht door nerd01 »

Alleen als je opbouwt in het ING Hypotheek Rente Fonds Kapitaal is bij een maatwerk verzekering het eindkapitaal gegarandeerd. Als de rente van ING wijzigt (vanwege einde rentevaste periode) dan volgt een verzoek van NN om de bij hun lopende verzekering ook aan te passen omdat de rente hierop ook wijzigt. Als de rente daalt gaat de premie omhoog als je het doelkapitaal wilt blijven halen.

Je hebt het over rendementsfonds. Dat klinkt anders dan Hypotheek Rente Fonds. Misschien kan je dit alsnog omzetten. Vraag het na.
Marque
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 23 mar, 2015 3:17 pm

Re: Maatwerkhypotheek ING

Bericht door Marque »

In de maatwerk hypotheek kan je ook gewoon schuiven/van product veranderen.

Ikzelf heb mijn maatwerk "belegging"-fonds omgezet naar het hypotheekrentefonds een paar jaar geleden.
Dit fonds imiteert eigenlijk een spaarhypotheek. Je hypotheekrente die je moet betalen is dan gelijk ook je vaste rendement.

(Later heb ik dit nog helemaal omgezet naar een "echte" bankspaar hypotheek)
nerd01
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 11:55 am

Re: Maatwerkhypotheek ING

Bericht door nerd01 »

Marque, uit nieuwsgierigheid een vraag over je omzetting naar banksparen. Was dit een omzetting naar buiten ING? Ik weet namelijk dat deze omzetting binnen ING een paar jaar geleden niet mogelijk was.
Marque
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 23 mar, 2015 3:17 pm

Re: Maatwerkhypotheek ING

Bericht door Marque »

nerd01 schreef:Marque, uit nieuwsgierigheid een vraag over je omzetting naar banksparen. Was dit een omzetting naar buiten ING? Ik weet namelijk dat deze omzetting binnen ING een paar jaar geleden niet mogelijk was.
Nee dit was binnen ING.
Uit mijn hoofd heb ik dit 2 jaar geleden gedaan.

Tot aan eind 2015 had ik maatwerk (afl vrij + beleggingsfonds)
Daarna een paar maanden afl vrij + hypotheekrentefonds, dat was dus nog steeds maatwerk.
Daarna overgestapt naar afl vrij + banksparen, beide gewoon nog bij ING.

Omdat dat een minder risicovol product is hoefde ik minder te betalen voor de omzetting, volgens mij iets van 300euro.
nerd01
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 11:55 am

Re: Maatwerkhypotheek ING

Bericht door nerd01 »

Mijn info stamt uit 2014. Toen kon het niet.
Plaats reactie