Rentemiddeling Florius

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

purgie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 04 apr, 2011 8:40 am

Rentemiddeling Florius

Bericht door purgie »

Hallo, door zeer negatieve ervaringen met mijn hypotheek adviseur (zie vorige posts) heb ik besloten zelf mijn zaken maar te regelen.

Nu ben ik best een leek. Op de website van florius word rentemiddeling aangeboden. Was is jullie ervaring hiermee ?

Betaal nu 910 euro bruto per maand voor een rente van 3.95%
Als ik rentemiddeling toepas gaat de rente naar 1.99% en betaal ik bruto 739 euro per maand. Scheelt me 171 per maand bruto. Weet alleen niet wat ik nog terugkrijg aan hypotheek rente aftrek, nu is dat 212 per maand..

Kortom, wat is wijsheid....

Alvast dank
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Rentemiddeling Florius

Bericht door SimpleMind »

Beste Purgie,

Is er inmiddels al duidelijkheid over de exacte begindatum van je hypotheek?
Om een goede inschatting te geven van je nieuwe netto lasten is meer info nodig. Per hypotheekdeel is minimaal nodig
Wat is de hypotheevorm?
Wat is de huidige schuld?
Wat is de einddatum van de hypotheek?

Verder is het tarief voor de inkomstenbelasting nodig.

Tot slot: waarom niet een andere adviseur bezoeken. Er zijn echt wel goede onafhankelijke adviseurs te vinden. Zeker als je een leek bent is dit zeer verstandig.
Via het forum is het onmogelijk om een compleet beeld te krijgen en daarbij een optimaal advies te geven. Wel kun je vragen wat men van een voorstel vindt. Beetje sparren.
Commentaar of suggesties kun je dan altijd mee terug nemen. Maar vaak heeft een adviseur goed redenen om iets voor te stellen, en kan dit dan ook goed uitleggen.
purgie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 04 apr, 2011 8:40 am

Re: Rentemiddeling Florius

Bericht door purgie »

Ik ga op zoek naar een goede adviseur, misschien wel het belangrijkste inderdaad...

Bedankt voor de tip
Plaats reactie