Aflossingsvrije Hypotheek Schuld

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

pietje5465
Berichten: 3
Lid geworden op: za 12 okt, 2019 6:36 am

Aflossingsvrije Hypotheek Schuld

Bericht door pietje5465 »

Hallo
Wij hebben een Aflossingsvrije Hypotheek
En de restschuld, Zoals het er nu voor staat is Ôé¼ 65000 . einde looptijd....1 jaar te gaan
Wij hebben een gezamenlijke inkomen van Ôé¼ 2500 En zijn begin vijftigers
Vraag
A , Komt er na de looptijd een verlenging Hypotheek ?
B , Wil de bank naar de looptijd zijn Ôé¼ 65000 hebben ?
C , Moeten wij einde looptijd onze woning verkopen/verhuizen ?

P.s Mijn vrouw sprak op straat een werknemer van de Hypotheker aan en die zei vluchtig ( haast ) Oh die wordt gewoon verlengd

Gr Glenn en Valerie
QAF
Berichten: 57
Lid geworden op: za 24 aug, 2019 9:41 am

Re: Aflossingsvrije Hypotheek Schuld

Bericht door QAF »

Dit is te weinig informatie om hier met zekerheid iets over te kunnen zeggen. Bijvoorbeeld:

- Waar loopt de hypotheek? Bijvoorbeeld bij Rabobank is er geen einddatum, alleen een einde rentevast periode.

- Wat is de WOZ?

- Zijn er nog andere schulden? Incl. mogelijkheid tot roodstand, creditcard, private lease, mobiel op afbetaling etc?

- Hoe is het inkomen verdeeld? Is dit bruto? Eventueel vakantiegeld?

Grootste uitdaging zal AOW periode worden (tenzij er aanvullend pensioen is opgebouwd?), daar wordt bij een eventuele verlenging nu waarschijnlijk al rekening mee gehouden. Het zal dan waarschijnlijk nog net passen, als er geen andere kredieten zijn. En jullie hebben natuurlijk nog even om te gaan aflossen.

Als je het niet gefinancierd krijgt zal de bank aan het einde van de looptijd inderdaad volledige aflossing verlangen. Als je dat dan niet uit eigen middelen kan betalen, komt dat in de praktijk inderdaad neer op verkoop woning. Goed dat je hier dus nu over nadenkt. Al is de resterende looptijd kort, 1 jaar is altijd een betere uitgangspositie dan 1 maand. ;)
pietje5465
Berichten: 3
Lid geworden op: za 12 okt, 2019 6:36 am

Re: Aflossingsvrije Hypotheek Schuld

Bericht door pietje5465 »

Waar loopt de hypotheek? Bijvoorbeeld bij Rabobank is er geen einddatum, alleen een einde rentevast periode
Sns bank . Eind datum 30 jaar loopt okt 2020 af

Wat is de WOZ?
Huis gekocht voor 160000.....Woz is 153500

Zijn er nog andere schulden? Incl. mogelijkheid tot roodstand, creditcard, private lease, mobiel op afbetaling etc?
Nee er zijn geen schulden en/of afbetalingen

Hoe is het inkomen verdeeld? Is dit bruto? Eventueel vakantiegeld?
Krijg per 4 weken 1850 netto en mijn vrouw per maand 650 netto..dit is excl. vakantiegeld ed

Leeftijd man 52 en vrouw 54
QAF
Berichten: 57
Lid geworden op: za 24 aug, 2019 9:41 am

Re: Aflossingsvrije Hypotheek Schuld

Bericht door QAF »

Ik zie hier niet al te veel problemen in. Lijkt mij wel goed te moeten komen. Maar ik zou adviseren tijdig met een adviseur om tafel te gaan zitten, als het echt geregeld is geeft dat ook rust.
pietje5465
Berichten: 3
Lid geworden op: za 12 okt, 2019 6:36 am

Re: Aflossingsvrije Hypotheek Schuld

Bericht door pietje5465 »

Top en bedankt voor reactie,s

Dus jij verwacht/Denkt , Verlenging hypotheek met bv 5 jaar of meer ?

Gr Glenn
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Aflossingsvrije Hypotheek Schuld

Bericht door M_1 »

Als je een niet al te gekke financiële situatie hebt, dan denk ik dat je zo tot je 75ste verlengd kunt worden.

Ik weet niet welke rente je nu hebt, maar ik kan mij goed voorstellen dat de nieuwe rente straks veel lager is dan de huidige rente. Het kan dan een idee zijn om (een deel van) de daling van de maandelijkse lasten te gebruiken voor aflossen. Dat kan 'vrijwillig', door tussendoor af en toe geld af te lossen op de aflossingsvrije lening, maar eventueel kun je straks ook voor een annuiteitenhypotheek kiezen. Dat is vooral handig als je zelf minder discipline hebt om uit jezelf het geld op te sparen.
Plaats reactie