Meerwerk en verbouwen uit overwaarde ipv bouwdepot.

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Blackroses
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 mei, 2019 7:20 pm

Meerwerk en verbouwen uit overwaarde ipv bouwdepot.

Bericht door Blackroses »

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen over het gebruiken van de overwaarde voor meerwerk en verbouwen van een nieuwbouwhuis ipv een bouwdepot via de hypotheekverstrekker.

Mijn situatie:

Mijn huidige woning is verkocht en de passage vindt begin juli plaats bij de notaris. Er blijft na antispeculatiebeding-/makelaarskosten ongeveer Ôé¼66.000 aan overwaarde over. De nieuwe woning is Ôé¼350000 von ik nemen hiervoor een hypotheek van Ôé¼349.852. Ôé¼15585 hiervan is een overbruggingskrediet. Er blijft dan Ôé¼50415 aan overwaarde over. Dat wil ik gaan gebruiken om het meerwerk en verbouwings-/woningverbeteringskosten van te betalen (ipv een bouwdepot) en het restant in de hypotheek te stoppen.

Vragen:

- Kan ik gebruik maken van de bijledenregeling, zolang ik kan aantonen dat ik de gehele overwaarde heb gebruikt voor een verbouwing, woningverbetering of aflossing?

- Wat valt er volgens de belastingdienst onder woningverbetering?

- Heeft deze constructie nadelige gevolgen voor de hypotheekrenteaftrek of iets anders wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor jullie reactie's. Mochten jullie nog extra info nodig hebben dan hoor ik het graag.