BKR Code H

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Karel102
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 feb, 2019 3:48 am

BKR Code H

Bericht door Karel102 »

Wij hebben een A codering gehad van een Telecom aanbieder, deze is echter binnen 1 week weer hersteld naar de code H.Aangezien dit 5 jaar blijft staan en wij binnen enkele jaren willen oversluiten, gaat dit een probleem worden bij bv.een ING ? Er zitten geen cijfercodes aan vast, het is alleen van een A naar een H.Dank u.
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: BKR Code H

Bericht door webka »

in principe geen probleem.
Karel102
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 feb, 2019 3:48 am

Re: BKR Code H

Bericht door Karel102 »

In princiepe ? Het is de enige code die we ooit gehad hebben, denk dat ik de Telecomaanbieder toch ga verzoeken of ze hem kunnen verwijderen, ik begrijp het systeem en het is goed dat het er is, maar door omstandigheden is deze rekening niet goed gegaan.Zit me niet lekker.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: BKR Code H

Bericht door rambagts »

https://www.eigenhuis.nl/actueel/blogs/ ... egistratie

Wat blijkt, bij veel hypotheekverstrekkers is een hypotheek afsluiten met een negatieve BKR-registratie gewoon mogelijk. Minimale voorwaarde is wel dat er een herstelcode vermeld staat en/of het krediet is afbetaald. Daarnaast is de BKR-codering die bij de registratie hoort belangrijk. Wie bijvoorbeeld een A of een A1-codering met een herstelcode heeft (de A staat voor achterstand, A1 betekent dat er een afbetalingsregeling is getroffen), kan meestal zonder problemen een hypotheek afsluiten.
Plaats reactie