Moeilijke situatie.

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

edjelip
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 feb, 2019 8:11 pm

Moeilijke situatie.

Bericht door edjelip »

Goedendag forumleden!

Ik (24 jaar) ben samen met mijn vriendin (23 jaar) bezig met een koophuis, nou zou die zin hier vaker op het forum voorbij komen;-) daarom wil ik daar nog een complexe situatie aan toevoegen.

De situatie:

Ik werk fulltime in loondienst met een vast contract ( bruto 30K per jaar) ( al een paar jaar) met een prima salaris. Mijn vriendin is sinds eind 2018 afgestudeerd als HBO verpleegkundige en werkt sinds december 2018 via Tempo Team bij een ziekenhuis. contract: detacheringsovereenkomst met een tijdelijk contract van minimaal 28 uur per week ( bruto 24,5K per jaar).

Het huis wat wij op oog hebben is 165000 euro. met mijn inkomen kan ik 140.000 lenen. we moeten dus nog 25.000 aan hypotheek extra verkrijgen uit het inkomen van mijn vriendin. Echter wil Tempo Team geen intentieverklaring geven. Ook is het loon van mijn vriendin van de afgelopen 3 jaar niet hoog genoeg om een goed gemiddelde in te brengen. Echter heeft ze een goede opleiding en is er genoeg toekomst perspectief.

Nu zijn wij bij een paar banken/hypotheekadviseurs een oriëntatie gesprek aan gegaan. De banken/hypotheek adviseurs zeggen dat het moeilijk wordt maar dat er wel een grote kans is om de hypotheek rond te krijgen.


Nu is mijn vraag; Is de kans inderdaad groot om de hypotheek rond te krijgen? Waar zouden wij op moeten letten? Heb je uiteindelijk een dure hypotheekadviseur nodig?

Ik hoor graag als iemand een antwoord op mijn vragen heeft;-)

Alvast bedankt,

Edjelip
youperdepoep
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 jan, 2019 1:59 pm

Re: Moeilijke situatie.

Bericht door youperdepoep »

Groot tekort aan verpleegkundigen in het land.
Ik zou bij werkgevers shoppen voor beter contract.
Het best kan ze bij zorgverleners shoppen, maar evt is bij andere uitzendorganisaties shoppen ook prima.
Volgens mij doen sommige uitzendorganisaties ook aan een zgn perspectiefverklaring. Google dat ff om daar het fijne van te weten te komen.
Ik heb die kennis zo ff niet paraat.

Het is toch te debiel voor woorden dat je als (schaarse) arbeidskracht zo wordt behandeld.
Plaats reactie