Is dit mogelijk of niet?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

karel1980
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 jan, 2019 9:20 pm

Is dit mogelijk of niet?

Bericht door karel1980 »

Goede avond,

Ik heb een vraag. Ik heb nu een woning waar nu nog een hypotheek op rust. Deze hypotheek is nu nog: 121906,47 (deel bank) en plus minus (nog geen gegevens beschikbaar en pas 5 maanden aan hef aflossen) Ôé¼30.228 (totaalbedrag starterslening reeds dus wel al iets op afgelost). Totaal dus: 152134,47.

De verkoopwaarde van mijn woning is op dit moment Ôé¼275.000. Echter bezit ik ook nog over een comsumptief krediet (persoonlijke lening) ter hoogte van Ôé¼20.000 (waarvan Ôé¼13.000 besteed aan badkamer/keuken destijds in 2017). Voorgenoemde woning heb ik in mijn bezit gekregen (sleuteloverdracht op 30-11-2016). Nu heb ik een huis op het oog met een vraagprijs van Ôé¼285.000. Zal ik een lening kunnen krijgen en zou ik met mijn overwaarde eerst mijn consumptief krediet kunnen aflossen of kunnen meefinancieren in het nieuwe huis? Tevens betreft het een woonwinkelpand. Zou ik het gedeelte winkel (met eigen keuken/wc), maar met gedeelde ingang/opgang kunnen verhuren? Staan banken hier voor open? Ookal rust hier dus een hypotheek op? Of is dit echt niet mogelijk? Zou in dat geval een gedeelte van mijn overwaarde als aflossing aangewend kunnen worden voor het gedeelte wat winkel betreft? Zodat verhuur mogelijk is?

Mijn bruto jaarinkomen is: Ôé¼51.840 en ben alleenstaand.

Alvast bedankt voor het meedenken. Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden, wanneer niets mogelijk blijkt, blijf ik lekker zitten uiteraard en ga ik nog even 4 jaar afbetalen totdat ik geen consumptief krediet meer heb. Maar kans dat mijn huidige woning dan minder waard is, is uiteraard ook aanwezig.