Hypotheek geweigerd ivm omgevingsvergunning

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Kroonsan1977
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 07 dec, 2018 8:02 am

Hypotheek geweigerd ivm omgevingsvergunning

Bericht door Kroonsan1977 »

Goedemorgen, op het internet vind ik geen informatie hierover dus graag uw advies.

We hebben een aanvraag voor een tweede hypotheek aangevraagd ivm het plaatsen van een dakopbouw van 40.000 euro. Alle stukken zijn akkoord en aangeleverd en nu vraagt de hypotheekverstrekker om een omgevingsvergunning en de aannemer gaat dit traject pas inzetten zodra hij een bedrag gestort ziet, gezien hij ook kosten gaat maken tbv de aanvraag gemeente, de constructeur, en de architect.

Er zijn meerdere opbouwen geplaatst in de straat, dus ik verwacht niet dat de vergunning niet doorgaat, echter wij moeten nu spaargeld gebruiken om de aannemer te betalen en ik dacht dat bedrag uit het bouwdepot te kunnen betalen.

Nu is mijn vraag, klopt dit wel? Ik lees deze procedure alleen terug bij nieuwbouwprojecten en hoe kan ik mij indekken, dat de gemaakte kosten alsnog gestort kan krijgen uit het bouwdepot.

Ik hoop dat uw advies mij verder kan helpen.

Vriendelijke groet,
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Hypotheek geweigerd ivm omgevingsvergunning

Bericht door rambagts »

Je kunt voorgeschoten kosten later declareren uit depot. Vraag dit voor de zekerheid nog even na bij je hypotheekverstrekker.

https://www.geld.nl/hypotheek/service/bouwdepot
Plaats reactie