Hypotheek beleggingspand

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Belegger1980
Berichten: 1
Lid geworden op: do 01 nov, 2018 9:25 pm

Hypotheek beleggingspand

Bericht door Belegger1980 »

Beste forumleden,

Ik zou graag advies willen hebben rondom een goede partij welke beleggingspanden willen financieren. Ik weet dat NIBC een grote speler is en daar heb ik inmiddels ook al advies over gekregen middels een tussenpersoon. Hebben jullie nog aanbevelingen?

Alvast bedankt!
Baracudas
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 10:52 am

Re: Hypotheek beleggingspand

Bericht door Baracudas »

Als ik jou was zou ik het bij Domivest proberen ipv NIBC. Ik heb bij beide partijen hypotheken afgesloten de afgelopen jaren. Mijn ervaring is dat NIBC in het afgelopen jaar veel minder happig is om een lening te verstrekken. Aanvragen die ze vroeger goed zouden keuren worden nu bij de finale beoordeling afgewezen om vage en onduidelijke redenen (de taxatiekosten heb je dan al gemaakt). Daardoor zijn ze m.i. niet langer een betrouwbare en voorspelbare partij meer.

Voordeel van Domivest tov NIBC is bovendien dat je daar tot 60% aflossingsvrij kunt gaan, en bij NIBC kan dat maar tot 50% hierdoor is je aflossingsverplichting bij een LTV van 70% maar de helft van de aflosverplichting bij NIBC. Daardoor heb je bij Domivest een veel grotere cashflow. Tot slot werkt Domivest sneller dan NIBC waardoor de aanvraag minder tijd in beslag neemt.

Een andere optie is RNHB, daar heb ik ook goede ervaringen mee.
Plaats reactie