Proeftijd ambtenaar - welke hypotheekverstrekker?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

R2018
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29 okt, 2018 8:26 pm

Proeftijd ambtenaar - welke hypotheekverstrekker?

Bericht door R2018 »

Hoi,

Mijn vrouw is sinds kort in dienst als ambtenaar bij de rijksoverheid maar ze zit nog in haar proeftijd van 15 maanden. In de loop van deze proeftijd zal op basis van haar functioneren een beslissing worden genomen over een vaste aanstelling. De NHG (zie https://www.nhg.nl/V-N/Voorwaarden-Norm ... d#vnTabTwo) geeft aan dat deze proeftijd geen belemmering is voor een NHG hypotheek.

Een NHG hypotheek is geen optie voor ons en daarom afgelopen zaterdag bij de Rabobank geweest. Zij waren niet op de hoogte van de constructie dat een ambtenaar meerdere jaren proeftijd kan hebben. Navraag bij Rabobank hoofdkantoor leerde, dat wanneer wij een hypotheekaanvraag indienen, dit moet worden beoordeeld door een manager en dat de Rabobank in principe geen hypotheek verstrekt in proeftijd, en dus ook niet voor ambtenaren. Onduidelijk is waaraan deze manager gaat toetsen.

Mijn vragen:
1: Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben?
2: Zijn er hypotheekverstrekkers die op voorhand geen probleem maken van een ambtenaar in proeftijd?

Bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Proeftijd ambtenaar - welke hypotheekverstrekker?

Bericht door Cnorretje »

Is dit de eerste baan van je vrouw of heeft zij al een arbeidsverleden? Wanneer dit laatste het geval is kan er mogelijk gebruik gemaakt worden van het principe "flexibele arbeidsrelatie".

https://www.nhg.nl/V-N/Voorwaarden-Norm ... idsrelatie
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Proeftijd ambtenaar - welke hypotheekverstrekker?

Bericht door webka »

Ik ken werkelijk geen enkele geldverstrekker die hier een probleem van maakt. Mogelijkheden zat dus. Ook bij de Rabobank is dit mogelijk maar je moet uiteraard niet toevallig een nitwit daar treffen die niet op de hoogte is dat een Ambtenaar en proeftijd 2 jaar kan hebben....
Je hoeft ook niet als flexwerker te worden beoordeeld. Ga naar onafhankelijk adviseur en die regelt dit in een Poep en een scheet.
Plaats reactie