Hypotheek starter

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

JanStock
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 feb, 2018 12:39 pm

Hypotheek starter

Bericht door JanStock »

Hallo,

Dit bericht plaats ik namelijk ├®├®n van mijn vrienden. Zijn verhaal:

Ik heb per 1 december dit jaar een baan. Kan ik nu automatisch een hypotheek krijgen?
Gebaseerd op mijn bruto salaris kom ik op de websites tot een bedrag van ca. Ôé¼ 175.000 aan hypo.

Kan ik hier vanuit gaan in mijn zoektocht?

Ik heb geen arbeidsverleden, wel na 2 maanden proef gelijk onbepaald.

Dit is uiteraard een risico. Net als dat ik geen arbeidsverleden heb.
Ik heb mij door een kennis laten vertellen, die een jaarcontract had met intentieverklaring. Dat van zijn salaris slechts 65% werd meegenomen in de berekening (ABN?).

Weten jullie hier meer over??
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Hypotheek starter

Bericht door SimpleMind »

Binnen de proeftijd zal dit niet gaan. Daarna kan hij/zij met een contract voor onbepaalde tijd gewoon een hypotheek krijgen.
De maximale hypotheek hangt echter van meer zaken af dan alleen het inkomen. Ook zal hij of zij een stukje eigen geld moeten inbrengen.
Laat je vriend gewoon eens een afspraak maken bij een (onafhankelijke) adviseur....
JanStock
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 feb, 2018 12:39 pm

Re: Hypotheek starter

Bericht door JanStock »

SimpleMind schreef:Binnen de proeftijd zal dit niet gaan. Daarna kan hij/zij met een contract voor onbepaalde tijd gewoon een hypotheek krijgen.
Krijg helaas niets inderdaad, moet over paar maanden weer komen. Ze wilden geen voorspelling doen wat ik dan kan lenen.
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Hypotheek starter

Bericht door Rense »

Dan zou ik op zoek gaan naar een onafhankelijk adviseur.

Je kunt alles behalve passeren bij de notaris. Je kunt dus een koopovereenkomst ondertekenen, je de aanvraag in gang zetten, je kunt alle stukken ondertekenen en aanleveren, je ontvangt alleen nog geen bindend aanbod zolang de proeftijd loopt.

Het passeren van de akte kan dus pas na afloop van de proeftijd, al het andere kan daarvoor.
Plaats reactie