Hypotheek met proeftijd

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Bramdeboer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 9:35 pm

Hypotheek met proeftijd

Bericht door Bramdeboer »

Beste allen,

Mijn vriendin en ik hebben een woning bezichtigd voor ons eerste koophuis. De betreffende woning is volledig naar onze wensen en we zijn stiekem een beetje verliefd. Echter is het zo dat mijn vriendin per de 1e van volgende maand start bij haar nieuwe werk en dan een proeftijd van 1 maand heeft. Zij heeft pas 2 jaar aaneengesloten gewerkt en niet de gevraagde 3. Ik lees op internet dat het lastig/ onmogelijk is om een hypotheek in de proeftijd te krijgen. Wij zijn bang dat (zeker in deze tijd) wachten op einde proeftijd geen optie is. Nu vroegen wij ons af of er in deze andere mogelijkheden zijn om toch onze hypotheek rond te krijgen. Alvast bedankt voor de adviezen.

Groet, Bram en Elise
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Hypotheek met proeftijd

Bericht door Rense »

Goedemiddag Bram en Elise,

Hoeft op zich geen probleem te zijn. Je kunt het hele proces gewoon in werking zetten.

Wel is het zo dat je niet kunt passeren voor het einde van de proeftijd. De overdracht kan dus niet eerder dan 01-01-2019 (einde proeftijd).
Verstandig is om bijvoorbeeld minimaal 15-01 aan te houden zodat er voldoende tijd is om e.e.a. af te handelen.
Plaats reactie