Intentieverklaring vraag

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Anoniem12345
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 sep, 2018 10:15 am

Intentieverklaring vraag

Bericht door Anoniem12345 »

Hallo allemaal,

Mijn vriend (vast contract) en ik (tijdelijk contract voor 7 maanden) willen graag een huis kopen. Nu moet ik een intentieverklaring regelen.
Ik ben net begonnen bij mijn baan en als ik goed presteer dan krijg ik waarschijnlijk een nieuw tijdelijk contract.
Op de intentieverklaring staat 'In de intentieverklaring geeft jouw werkgever aan het voornemen te hebben om jou in vaste dienst te nemen. Als je je op hetzelfde niveau blijft presteren en de bedrijfsomstandigheden goed blijven tenminste.'.

Over tijdelijke contracten las ik dit: Uw tijdelijke contract gaat automatisch over in een vast contract in 2 gevallen: als u meer dan 3 opvolgende tijdelijke contracten heeft gekregen. Of als u al langer dan 2 jaar meerdere tijdelijke contracten bij uw werkgever heeft gehad.

Mocht ik dus goed blijven presteren dan krijg ik waarschijnlijk een nieuw tijdelijk contract. Kan de werkgever dan wel 'ja' op de intentieverklaring invullen? Aangezien ze zich bewust zijn van het feit dat mijn huidige tijdelijke contract overgaat naar een nieuw tijdelijk contract en in de intentieverklaring wordt gevraagd om een overgang naar vast contract.

Alvast bedankt voor uw reacties.
MartijnNH
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 21 sep, 2018 11:28 am

Re: Intentieverklaring vraag

Bericht door MartijnNH »

Hoi, nee dat kan in principe niet omdat het wederom een tijdelijk contract is. Je kan hier een werkgeversverklaring maken en overleggen of je werkgever niet zo tevreden is dat je in aanmerking kan komen voor een vast dienstverband. Hij is uiteraard niet verplicht je wederom een tijdelijk contract te geven, dit mag ook een vaste betrekking zijn.
Plaats reactie