Afhandelen hypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

DonnaC
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 aug, 2018 6:58 pm

Afhandelen hypotheek

Bericht door DonnaC »

Hallo,
ik heb een vraag over het afhandelen van mijn Opmaat hypotheek.
Over enkele maanden loopt de Spaar-hypotheek af, loopt dan 20 jaar, alleen spaar- geen beleggingsdeel dus alles is dan afgelost.
Nu krijg ik een brief van de bank waarin ik de nieuwe rentevast-periode moet aangeven. Beetje raar want er komt geen nieuwe rentevast-periode. Even gebeld en de medewerker zegt dat dit wel moet (kies maar 1-jaar periode) want nadat de hypotheek afloopt gaat er 10 dagen overheen voordat de Opmaat verzekering in de Opmaat hypotheek wordt ingebracht. ????
Als motivatie hiervoor wordt ik gewezen op het Protocol Stroomlijning Kapitaaloverdrachten. Deze heb ik opgezocht en ook schriftelijk ontvangen. Maar als ik dit lees gaat dit protocol over het overdragen van kapitaal van de ene instelling naar de andere. Is bij mij toch niet van toepassing?
Geld van de Opmaat verzekering (is een rekeningnummer bij de bank) moet naar de Opmaat hypotheek (is een ander rekeningnummer bij zelfde bank). Dat kan toch in een minuutje?
Ik ga toch geen rentevastperiode opgeven voor iets wat snel kan, en sowieso de bank heeft het geld daar gaan ze toch geen rente voor vragen ook al duurt dat 10 dagen?
Grt, Donna.