Woning met ouders

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

jaap211
Berichten: 3
Lid geworden op: di 02 nov, 2010 8:44 am

Woning met ouders

Bericht door jaap211 »

Hallo, ik stel deze vraag omdat ik er bij de banken niet uitkom en hopelijk kunnen jullie helpen:

We zijn namelijk voornemens om het huis van mijn neef te kopen. Deze woning heeft 1 kavel maar heeft 2 huisnummers. Nu willen wij deze woning samen met
Ouders gaan kopen en willen we 1 hypotheek met 4 personen. Zowel mij ouders als wij hebben een goed inkomen maar toch wil geen enkele bank hier verder
Mee?? Kan iemand helpen? Aparte kavel van maken zou een oplossing zijn maar hier gaat veel tijd inzittenden
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Woning met ouders

Bericht door M_1 »

De meeste geldverstrekkers zullen hier inderdaad niet aan meewerken. Hoewel het een goede oplossing lijkt, heeft het in de praktijk bijna altijd problemen als ├®├®n van beide stellen wil of niet verhuizen. (Of als bijvoorbeeld op termijn de ouders overlijden.) Want wat gebeurt er dan met het deel van de woning of van het kavel dat vrij komt?

Waarschijnlijk heb je nu ook al wel gedachtes over wat er in zo'n situatie met de andere helft moet gebeuren. De bank zal dan waarschijnlijk zien dat je die keuze nu al maakt en dat de financiering daar dan ook op afgestemd wordt. Dus bijvoorbeeld ofwel nu al de woning spitsen (waarom zou je dat ook uitstellen?), zodat die later eenvoudig doorverkocht kan worden. Ofwel ├®├®n van beide stellen koopt het geheel en 'verhuurt' een van beide woningen aan de ander.
Plaats reactie